ورزشی

قلعه نویی پیش از بازی با هنگ کنگ چه گفت؟

آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل هنگ کنگ در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: دیدار قبلی بسیار سخت بود و بازی قدرتی را از هردو تیم شاهد بودیم که ما دو مصدوم نیز دادیم، خیلی‌ها معتقد بودن که فلسطین تیم ضعیفی بود که اصلا اینطوری نبود و اگر ما گل زود هنگام نمی‌زدیم نمی‌تونستیم برتری را کسب کنیم.

وی ادامه داد: هنگ کنگ نیز تیم قدرتمندی است و هفت بازیکن دو رگه دارد، امیدوارم که یک بازی خیلی خوبی باشد و ما بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با اینکه در دیدار‌های قبلی کمترین پاس را در زمین حریف نسبت به رقبا داشتیم، اما موقعیت‌های خوبی توانستیم ایجاد کنیم، گفت: این بازی تیکی تاکا را خود گواردیولا باب کرد و خود این مربی فلسفه بازیش را عوض کرد. ما باید جوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع به موقعیت حمله برسیمو

وی تاکید کرد: مالکیت تنها دردی از تیم دوا نمی‌کند. فلسفه جدید فوتبال این است که شما علاوه بر اینکه مالکیت دارید بتوانید با سرعت بالا به دروازه خریف برسید.

قلعه نویی با اشاره به عملکرد طارمی در دیدار مقابل فلسطین اظهار داشت: هر بازیکنی در باشگاه خود یک وظیفه دارد، ولی در تیم ملی ما وظایفی که به طارمی دادیم فرق می‌کند و خداروشکر مهدی به بهترین شکل ممکن نقشش را در تیم ملی ایفا می‌کند و موثر است.

وی با اشاره به همدلی بازیکنان و کادرفنی گفت: ما از اول به دنبال ایجاد همدلی بودیم. خوشبختانه در بازی آخر حتی بازیکنان تعویضی ما هم بهترین عملکرد را نشان دادند و این برای من خوشحال کننده است. مربی اگر صداقت داشته باشد قطعا موفقیت را کسب می‌کند. وقتی بازیکن صداقت را از سرمربی خود ببیند قطعا تمام تلاشش را برای اجرا تاکتیک‌های او به کار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در رابطه با امید هواداران برای رسیدن به قهرمانی با سرمربی ایرانی تاکید کرد: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و تمام تمرکزمان روی بازی هنگ کنگ است، ولی ما یک برنامه کلی برای این مسابقات داریم. در فوتبال شانس نقش مهمی در موفقیت دارد و ممکن است در یک بازی اتفاقاتی رخ دهد که تمام تاکتیک‌ها از بین برود.

وی افزود: خوشبختانه از لحاظ فنی خیلی خوب هستیم و امیدوارم بازی به بازی نیز این پیشرفت را داشته باشیم و از لحاظ بدنی نیز برای ادامه مسابقات برنامه ریزی کرده ایم. فردا یک سری تغییرات خواهیم داشت و خوشبختانه نفرات تیمی ما جوری هستند که با ده درصد تغییر می‌توانند همان کیفیت را داشته باشند.

قلعه نویی ادامه داد: هنگ کنگ تیم بسیار خوبی است و مربی خوبی دارد. او سابقه مربیگری در بوندسلیگا را هم دارد و از زمان حضورش در فوتبال هنگ کنگ آن‌ها پیشرفت زیادی کرده اند. به صورت دقیق بازی آن‌ها مقابل هنگ کنگ را هم آنالیز کردیم و شناخت خوبی از حریف داریم.

وی افزود: من چهل سال پیش خودم اینجا فوتبال بازی می‌کردم و تغیرات را از لحاظ ساختاری و فوتبالی به چشم دیدم خیلی خوشحالم که یک کشور آسیایی انفدر پیشرفت کرده است. این دوره بهترین دوره جام ملت‌ها خواهد بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: خوشبختانه ما از لحاظ ذهنی به جایی رسیدیم که در بازی مقابل فلسطین در یک صحنه سه بازیکن ما می‌توانستند گل بزنند، اما از خودگذشتکی کردند و این ذهنیت که موفقیت تیم برای همه بازیکنان است ارزشمند است.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: باید خواهش کنم از کمیته برگزاری و داوران مسابقات که در مورد سلامتی بازیکنان مماشات نکنند و سخت‌گیری لازم را برای حفظ سلامتی بازیکنان انجام دهند. این بازیکنان در تیم‌های خوبی در حال بازی هستند و قطعا حفظ سلامت آن‌ها بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک تعداد بازیکن مصدوم از بازی قبل داریم و تغییراتی هم در تاکتیک اجرا خواهیم کرد. اگر من گفتم که نسبت به تیمم راضی نیستم، با توجه به توانایی تیم این موضوع را گفتم که می‌توانیم خیلی بهتر از این‌ها باشیم. البته با توجه به اینکه بازی با فلسطین، بازی اول بود، از چیزی که خودم فکر می‌کردم هم خیلی بهتر بود.

دکمه بازگشت به بالا