اقتصادی

دچار دیکتاتوری ساختار شده‌ایم – اخبار ورزشی

اخبار ورزشی/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه به قدری ساختار نوشته و قانون تدوین شده است که متاسفانه دچار دیکتاتوری ساختار شده‌ایم و ساختار اجازه حل مشکلات را نمی‌دهد، گفت: اگر گاهی حس می‌شود که در حل مشکلات کندی وجود دارد به ساختارهایی که درست شده برمی‌گردد.

آیت‌الله حبیب اله شعبانی موثقی امروز جمعه، ۲۹ دی ماه در دوازدهمین اجلاس مجمع بسیجیان استان همدان با بیان اینکه در این جلسه بحث فقط بیان صرف ضرورت‌ها، هدف‌ها و اشکلات نبود و راهکار نیز مطرح شد که بسیار ارزشمند بوده و این همان چیزی است که از مطالبه‌گری منطقی انتظار می‌رود، اظهار کرد: در جمع نخبگان سوالی را می‌خواهم مطرح کنم که در این مجمع مشکلات فراوان در عرصه‌های مختلف مطرح شد اما آیا دولت نمی‌خواهد این مشکلات در زمینههای مسکن و کشاورزی و.. حل شود؟

وی افزود: زمانی ممکن است گفته شود که مدیران بنای حل مشکل ندارند اما اکنون همه پذیرفتند که دولت می‌خواهد مسئله را حل کند ولی مشکلات زیادی در راه وجود دارد و در این دولت حسن نیت بسیاری از مقامات ارشد کشور حس می‌شود و بنا بر این است که مشکلات مسکن و آب را حل کنند اما چرا مسائل حل نمی شوند و گاهی خیلی ساده با تحریم و مشکلات خود را قانع کنیم و بسیار در ایام انتخابات مطرح می شود که تحریم ۲۰ درصد دخالت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح مجدد این سوال که چرا با وجود تلاش دولت و مسئولان مشکلات حل نمی‌شوند؟ بیان کرد: اکنون دیکتاتوری ساختارها وجود دارد به قدری ساختار نوشته و قانون تدوین شده که متاسفانه دچار دیکتاتوری ساختار شده‌ایم که این ساختار اجازه حل مشکل را نمی‌دهد.

شعبانی با بیان اینکه به طور مثال برای حل مشکل مسکن استاندار یا مسئولان از وزارتخانه‌های مختلف یا دستگاه‌های مربوطه باید پیگیری انجام دهند و بعد از گذشت چندماه ممکن است کسی روی کار می‌آید و زحمات و پیگیری‌ها را از بین می‌برد، اضافه کرد: مدیر خوب وقتی گرفتار ساختارها می‌شود نمی‌تواند کاری کند و طبق جمله علامه جعفری آنقدر که مدیران خوب در جامعه خدمت کرده‌اند، قانون خوب خدمت نکرده است. اکنون واقعا قانون و ساختار مشکل ایجاد می‌کنند و چرا یک تولید کننده باید چند سال پیگیری کند تا مجوز بگیرد؟

وی با بیان اینکه امیرالمومنین در مدت زمان کوتاه خلافت خود با وجود حضور در جنگ‌ها مشکل مسکن مردم کوفه را حل کرد چرا که روش حکومت درستی داشته است، گفت: روشی که امروزه برای حاکمیت درست شده شامل ساختارها و قوانین عجیب و غریب بوده و تا این موارد اصلاح نشوند کار پیش نخواهد رفت. اما اگر ساختارها برداشته شود یک ساله در استان همدان مشکل مسکن را رفع خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ساختارها باید برداشته شود و این گرفتاری‌هایی که این ساختارها ایجاد کرده‌اند باید حل شود، ادامه داد: این طرح هایی که نخبگان مطرح می کنند انتزاعی نیست و می‌توان آنها را اجرایی کرد. برخی از مدیران توانایی دارند که ساختارها را بشکنند اما باید پاسخ نهاد نظارتی را بدهند.

شعبانی اعلام کرد: اگر گاهی حس می‌شود که در حل مشکلات کندی وجود دارد به ساختارهایی که درست شده، بر می‌گردد و خود را در قفس انداخته و معترض هستیم که چرا کارها پیش نمی روند. این قفس خود ساخته از نهادها، ساختارها و قانون‌هاست. سه هزار صفحه یا ماده شناسایی شده که مانع تولیدکننده است و هر سال قانون روی قانون می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه دولت بنای تحول دارد تا اختیارات بیشتری به استانداری‌ها داده شود، افزود: توانایی حل همه مشکلات را نداریم و در این جلسات باید بررسی راهکار نیز انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا