اسپالتی: اسیر جنگ روانی گواردیولا نمی‌شوم

سرمربی تیم ناپولی عنوان کرد صحبت‌های پپ گواردیولا جنگ روانی است و او توجهی به آن ندارد.

به گزارش اخبار ورزشی و به نقل از فوتبال ایتالیا، در دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ناپولی در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا مانند بازی‌های دیگر این فصلشان بی‌رحم بود و ۳ بر صفر آینتراخت فرانکفورت را شکست داد. اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای ناپولی مرد اول این بازی بود و با گل‌زنی در دقیقه  ۴۵ و ۵۳ برای تیمش دو گل به ثمر رساند. زیلنسکی هم در دقیقه ۶۴ گل سوم ناپولی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. با این نتیجه ناپولی در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۵ بر صفر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

این اولین بار است که ناپولی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان می رسد. همچنین نکته جالب توجه حضور ۳ تیم از ایتالیا در بین ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان اروپاست. آخرین بار فصل ۰۶-۲۰۰۵  بود که سه ایتالیایی به این مرحله از مسابقات راه یافتند.

لوچانو اسپالتی بعد از صعود قاطع تیمش به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به آمازون پرایم ایتالیا گفت: این یک نتیجه عالی برای ماست، ما به همراه همه طرفدارانمان از این نتیجه لذت بردیم. در ابتدای بازی خوب نبویدم و به حریف اجازه دادیم تا سوار بر بازی شود ولی رفته رفته بهتر شدیم و توانستیم موقعیت‌سازی کنیم. ناپولی در کل تاریخ خود به مرحله یک چهارم نهایی نرسیده بود. به همین خاطر این یک نتیجه عالی برای همه ماست.

گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی دیروز در صحبت با اسکای اسپورت ایتالیا گفت که ناپولی در حال حاضر بهترین تیم اروپاست اما اسپالتی عنوان کرد اسیر جنگ روانی گواردیولا نمی شود. 

اسپالتی با اشاره به صحبت‌های گواردیولا گفت: از این صحبت‌ها احساس غرور نمی کنم. من این بازی را می شناسم که همه برای تحت فشار قرار دادن شما انجام می دهند. این صحبت‌های گواردیولا جنگ روانی است و به آن توجه نمی کنم آیا ناپولی را مقابل منچسترسیتی قرار می‌دهید؟ آنها ۹۰۰ میلیون یورو در مقایسه با ۹ میلیون یورو ما هزینه کردند.

اوسیمن در این دیدار هم گل زد و هم به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد تا مهاجم ناپولی به تمجید از بازیکن تیمش بپردازد. سرمربی ناپولی در بخش دیگری از صحبت های خود نیز گفت: او یک مهاجم عالی است که می‌تواند  بار تیم را به دوش بکشد. با این حال ما تیمی هستیم که به بازی گروهی اعتقاد داریم و درخشش اوسیمن نیز به خاطر تمرینات گروهی و بازی ترکیبی تیم ماست.   

ناپولی در دو بازی مقابل آینتراخت فرانکفورت حتی یک گل دریافت نکرد و الکس مرت دروازه بان ناپولی نیز سیو کمی داشت تا نشان داده شود تیم از نظر دفاعی شرایط خوبی دارد.

سرمربی تیم صدرنشین فوتبال ایتالیا در پایان گفت: ما در نیمه دوم بهتر عمل کردیم چونیرا کوارا و پولیتانو متوجه شدند که باید بیشتر در مرکز حرکت کنند و این به ما فضاهای بیشتری برای باز کردن دروازه حریف داد. دو بازی و دو کلین شیت اتفاق خوبی برای تیم ما بقود و باید این دیار را فراموش کرد.

از این ناپولی باید ترسید

پیوتر زیلینسکی می گوید ناپولی به خوبی از پتانسیل خود آگاه است و برای قهرمانی در سری آ و لیگ قهرمانان اروپا پیش می رود. او بعد از بازی با آینتراخت گفت: من فکر می کنم تیم‌ها باید از این ناپولی بترسند. 

زیلینسکی به اسکای اسپورت ایتالیا گفت: ما خوشحالیم، اما می‌دانیم که هنوز می توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم. ما به خوبی می دانیم که تیم فوق العاده‌ای هستیم، کسانی که روی نیمکت داریم تفاوتی با بازیکنان در زمین ندارند از نظر کمی و کیفی واقعا خوب عمل کردیم. ما باید همینطور ادامه دهیم زیرا بازی های زیادی در سری آ باقی مانده است و امیدوارم در لیگ قهرمانان نیز در مراحل پایانی حضور داشته باشیم.

ناپولی با ۱۸ امتیاز اختلاف در صدر جدول سری آ دارد و در این فصل در تمام بازی‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا به جز یک پیروزی پیروز شده است. به نظر می رسد هواداران ناپولی حق دارند تا به قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان فکر کنند. بازیکن لهستانی در پایان درباره این موضوع گفت:  ما می‌خواهیم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشیم. بدیهی است که همه می‌خواهند تا آخر راه بروند و قهرمان شوند و این برای ناپولی نیز صادق است. به هر تیمی که در قرعه کشی بخوریم، می خواهیم فوتبال خود را بازی کنیم و به مرحله بعد برویم. من فکر می کنم همه این تیم‌هایی که به یک چهارم رسیدند تیم های بزرگی هستند، ما می توانیم با هر تیمی مبارزه کنیم. ما از قدرت خود آگاه هستیم و آماده جنگ خواهیم بود و تمام تلاش خود را برای ادامه تاریخ نویسی انجام خواهیم داد.

با نتایج رقم خورده در مرحله یک یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید، ناپولی، بایرن مونیخ، بنفیکا، چلسی، منچستر سیتی، اینتر و میلان به عنوان هشت تیم برتر این رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی حضور دارند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل