انفجار در پایتخت بنگلادش/ ۱۵ تن کشته و بیش از ۱۴۰ تن زخمی شدند

مقامات پلیس و آتش نشانی بنگلادش اعلام کردند که در پی وقوع انفجاری شدید در داخل یک ساختمان تجاری در یکی از محله های شلوغ «داکا»، پایتخت این کشور دست کم ۱۵ نفر کشته و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش اخبار ورزشی به نقل از شبکه الجزیره، عملیات امداد و نجات در محل حادثه در جریان است و با توجه به تعداد زیاد مصدومان، احتمال افزایش تلفات حادثه وجود دارد.

انفجار حدود ساعت ۵ بعدازظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی رخ داده و به طبقات چهارم و پنجمِ این ساختمان تجاریِ پنج طبقه که یک مرکز عمده فروشی اصلی در داکا است، خسارت سنگینی وارد کرده است.

حادثه در یک منطقه تجاری شلوغ رخ داده و همچنین مقامات نتوانسته اند فورا علت این انفجار مهیب را اعلام کنند.

عکس: آسوشیتدپرس

یک بازرس پلیس به روزنامه «دیلی استارِ» بنگلادش و خبرگزاری رویترز گفت: تاکنون ۱۵ نفر از جمله دو زن و ۱۳ مرد در این حادثه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۱۴۰ مجروح نیز به بیمارستان کالج پزشکی داکا (DMCH) منتقل شده اند.

همچنین سخنگوی اداره آتش نشانی پایتخت نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که هیچ آتش سوزی در ساختمان رخ نداده اما بیش از ۱۵۰ آتش نشان برای عملیات نجات و امدادرسانی به محل اعزام شدند.

عکس: آسوشیتدپرس

در بنگلادش سابقه وقوع حوادث مشابه به ویژه در مراکز صنعتی وجود دارد که از آن جمله می توان به آتش گرفتن کارخانه ها و محبوس شدن کارگران در آن اشاره کرد.

یکی از فاجعه بارترین این حوادث در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد که در آن، ساختمان کارخانه پوشاک «رانا پلازا» در خارج از داکا فروریخت و بیش از ۱۱۰۰ نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل