اکوکمپ کویری ایران فک پلمب شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از فک پلمب و بازگشایی منطقه نمونه گردشگری و اکوکمپ متین آباد خبر داد.

به گزارش اخبار ورزشی، وزارت میراث فرهرنگی، گردشگری و صنایع دستی در نقل قولی از علیرضا ایزدی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ـ آورد که، «متاسفانه به‌دلیل بروز برخی مشکلات در منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد نطنز، با دستور قضایی این منطقه پلمب و به روی گردشگران بسته شده بود.»

او ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین همدلی و مساعدت دستگاه قضایی در سطح استان و شهرستان، منطقه نمونه گردشگری متین‌آباد در آستانه تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران در منطقه بازگشایی شد.

ایزدی در عین حال گفت: بر رعایت تمامی شئونات اسلامی در بناها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان تأکید داریم و در کنار آن نسبت به اقتصاد کسب‌وکارهای گردشگری و آرامش و آسایش گردشگران هم همواره اهتمام داشته و داریم.

مسؤولان این اکوکمپ در گفت‌وگو با اخبار ورزشی تایید کردند که این اکوکمپ کویری ظهر پنجشنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ فک پلمب شد. متین‌آباد، نخستین اکوکمپ کویری ایران است که مسؤولان آن پیش‌تر گفته بودند پلمب این منطقه گردشگری منجر به سرگردانی نزدیک به پنج‌هزار مسافر نوروزی شده بود.

سیدعزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز در اظهاراتی درباره پلمب تعدادی از اقامتگاه‌ها در آستانه سفرهای نوروزی، گفته است: به‌طور کلی توصیه‌ای برای پلمب کردن نمی‌کنیم، چون مراکز اقامتی مانند مغازه‌ای نیست که اگر پلمب شود، شخص برود از مغازه کناری خرید کند، به‌ویژه مراکزی که مردم از قبل رزرو کردند و گردشگران داخلی و خارجی در آن وجود دارد. پلمب این مراکز در واقع ضایع کردن حقوق افرادی است که آن جا اقامت داشتند و این مورد حل می‌شود.

او همچنین بیان کرد: توصیه ما این است به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد. گردشگران ما عمدتأ خانواده محور و کاملا با مسائل فرهنگی آشنا هستند و به آن توجه می‌کنند و ما نیز وظیفه نظارتی‌مان را انجام می‌دهیم.

ضرغامی اضافه کرد: بنابراین فرض بر این است که دستگاه‌های نظارتی دیگری که وظیفه ذاتی نسبت به برخی مسؤولیت‌ها دارند در این زمینه هماهنگی کامل را با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته باشند. این هماهنگی خوشبختانه در کشور خوب است و نوعا برای اداره مراکز اقامتی انجام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: اگر موارد بسیار خاص و استثنایی هم وجود دارد، باید هماهنگی انجام شود. به نظر ما اشکال کار در این است که این هماهنگی با وزارتخانه انجام نشده است. به همکاران عزیزمان در این حوزه توصیه می‌کنیم که اقداماتی از قبیل پلمب کردن مراکز اقامتی حتما با هماهنگی‌ها و مقدمات لازم انجام شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل