خشن‌ترین دیدار تاریخ جام جهانی از نگاه آمار+ عکس

بدترین بازی تاریخ جام جهانی طبق آمار + عکس

جام جهانی 2006 سخت ترین فوتبال تاریخ خود را شاهد بود، بازی که به خاطر نبرد نورنبرگ معروف بود. در این بازی که هشتمین دوره جام جهانی بود، داور زمینی به دو تیم 4 کارت قرمز و 16 کارت زرد داد.

گزارش به اخبار ورزشی; کلمه آلمانی برای بسیاری از مردم جهان یادآور جنگ جهانی و نبردهای خونین در این کشور است، اما در این کشور نبردی رخ داد که با نبردهای دیگر تفاوت زیادی داشت. بردی که قلاد ناده ولی کے در زمین فوتولد

در جام جهانی 2006 دو تیم کشور پرتغال و هلند در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی در شهر نورنبرگ به مصاف هم رفتند. در تاریخ جام جهانی تقابل های زیادی وجود داشته است، اما اگر تصمیم گرفته شود به سخت ترین بازی جام جهانی رای داده شود، قطعاً طبق آمار، بازی این دو تیم بیشترین رای را به همراه خواهد داشت. دیدار این دو تیم به قدری شدید بود که بعدها از این بازی به عنوان نبرد نورنبرگ یاد شد.

قضاوت این دیدار را والنتین ایوانوف روسیه انجام داد که قبل از شروع مسابقه اصلاً فکر نمی کرد با او چالشی شود و آمار عجیبی را در تاریخ فوتبال به ثبت رساند. ایوان در این دیدار 16 کارت زرد و 4 کارت قرمز به بازیکنان دو تیم داد و رکورد عجیبی را برای خود در جام جهانی به ثبت رساند.

در مجموع 12 بازیکن از هر دو تیم (7 بازیکن پرتغال – 5 بازیکن هلند) با کشف کارت در این دیدار مواجه شدند.

در این دیدار 9 کارت زرد به بازیکنان پرتغال و 7 کارت زرد به بازیکنان هلندی داده شد.

4 بازیکن تیم دوم (2 بازیکن پرتغال – 2 بازیکن هلند) با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شدند.

صحنه های تند و اشتباهات خطرناک بازیکنان دو تیم باعث شد تا یکی از بدترین بازی های تاریخ فوتبال رقم بخورد. خالد بولهروز و فان بورنكهورست از هلند و دكو و كاستينو از پوتورگو در آن بازي اخراج شدند.

لوئیس فیلیپه اسکولاری که در آن زمان سرمربی پرتغال بود، یکی از مشوقان بازیکنانش در زمین بود اما در سمت مقابل مارکو فن باستن، سرمربی هلندی در برابر این اتفاقات سکوت کرد و نشان نداد. واکنش زیاد

در نهایت این دیدار با یک گل در 23 دقیقه به پایان رسید و پرتغال پیروز این نبرد شد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز پرتغال پشت سر انگلیس قرار گرفت اما در نهایت در نیمه نهایی مغلوب فرانسه شد و از صعود به فینال جام جهانی بازماند.

یکی از کارشناسان آن زمان با انتقاد از این بازی گفت: همه از حقارت فرهنگ در آسیا و سایر قاره ها نسبت به اروپا صحبت می کنند. اما امروز چه دیدیم؟ بدتر از این نمی تواند باشد اگر دو تیم آسیایی این جنگ را در زمین اجرا می کردند، قطعاً از فرهنگ قعرنشین صحبت می کردیم. اما این بازی تماما اروپایی در نورنبرگ بود.

پس از این دیدار با بلاتر، رئیس وقت فیفا به ایوانف پیشنهاد کرد که او نیز به خاطر عملکرد ضعیفش در این دیدار به خودش کارت زرد بدهد، اما بلاتر پس از مدتی رسماً بابت صحبت هایش عذرخواهی کرد.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید است؟

بر اساس نتایج 0 من موافقم با 0 رای مخالف

خروج از نسخه موبایل