دانش‌ بنیان شدن کشاورزی، رسالت سازمان نظام مهندسی کشاورزی است

اخبار ورزشی/اصفهان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: برای افزایش بهره‌وری، تولید محصول بیشتر، افزایش درآمد تولید کننده و تقویت تولید از طریق ایجاد دانش جدید و دانش‌بنیان شدن کشاورزی تلاش می‌کنیم.

شاهرخ رمضان‌نژاد، امروز(چهارشنبه،۲۶ بهمن) در آیین گشایش دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شمال استان اصفهان در کاشان، اظهار کرد: محصول تولید شده کشاورز پس از بسته‌بندی و فرآوری باید به موقع توزیع شود تا با کمبود مواد غذایی در هیچ نقطه کشور مواجه نشویم.

وی افزود: انتقال دانش، فراهم کردن زمینه به کارگیری دانش برای تولید مضاعف محصول و انتقال علم کشاورزی به کشاورز برای رسیدن به امنیت غذایی از دیگر زمینه‌های فعالیت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

رمضان‌نژاد تصریح کرد: تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد غذایی باید در روزهای پایانی سال و در آستانه عید نوروز به سود کمتر قناعت کنند تا همه مردم بتوانند در این مدت آرامش خاطر داشته باشند.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: فعالیت این سازمان بر بستر فضای مجازی است و مردم خدمات خود را در بستر الکترونیک دریافت می‌کنند و راه‌اندازی دفتر نمایندگی در کاشان برای سرعت دادن کارها لازم است.

وی افزود: سازمان نظام‌مهندسی که داعیه هوشمند کردن نظام کشاورزی را دارد، باید خودش هوشمند باشد، بنابراین مردم برای دریافت پروانه، نیاز ندارند که به دفاتر ما مراجعه کنند، بلکه با استفاده از اینترنت می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

همچنین رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: افزایش کاربردی کردن دانش در بخش کشاورزی توسط کارشناسان متخصص و تقویت جریان ورود سرمایه مردم به بخش کشاورزی با تسهیل صدور مجوز، از اقدامات انجام شده در این سازمان است.

مهدی تقی‌پور اظهار کرد: در سال‌های قبل تعداد ۲۳ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی به‌عنوان کانون اشاعه دانش در بخش کشاورزی در منطقه شمال اصفهان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که شش داروخانه گیاه‌پزشکی و ۹ مرکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی از جمله آنها است.

وی افزود: سازمان نظام‌مهندسی با به کارگیری فناوری و تکنولوژی‌های جدید و توسعه سامانه‌های الکترونیکی، هوشمندترین سازمان فنی و تخصصی در بین سازمان‌های دولتی و غیردولتی است.

تقی‌پور تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی، سازمان دانشی و مردمی است که می‌تواند محور تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی باشد و برای امنیت غذایی کشور نقش‌آفرینی کند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان نیز گفت: اقتصادی شدن کشاورزی و ارزان‌سازی غذا یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است که با استفاده از دانش و فناوری‌های مدرن امکان‌پذیر است.

رضا مظلومی افزود: دانش‌بنیان کردن کشاورزی با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تحول‌آفرینی در بخش کشاورزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید در محیط‌های روستایی نیازمند برنامه‌ریزی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منطقه شمال اصفهان، شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز را تحت پوشش خواهد داشت و در حال حاضر، ۲۵۸ نفر از کارشناسان کاشان عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان هستند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل