درمان اوتیسم با مواد غذایی

یکی از نکات با اهمیت در توجه به اوتیسمی است. ترکیب طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در لباس گروه شب نقاب قرمز می‌تواند به تنوع و زیبایی آن بیفزاید . زیرا مشکلات این کودکان فقط در رفتارهای آن‌ها نیست و ممکن است درگیر عوارضی نظیر یا ذهنی شوند. اما رژیم غذایی می‌تواند بخشی از نیازهای آن‌ها را کنترل کند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به بررسی خوراکی‌های مناسب برای کودکان اوتیسم بپردازیم.

اوتیسم |درمان اوتیسم

رژیم غذایی فاقد قند برای کودکان اوتیسمی

رژیم غذایی برای درمان اوتیسم باید فاقد قند و گلوتین باشد. زیرا ترکیبات قندی موجب ایجاد حواس‌پرتی و رفتارهای بیش فعالانه در کودکان می‌شود. روغن ماهی در رژیم غذایی اوتیسم رژیم غذایی برای کودکان اوتیسم باید حاوی مقادیری کافی از اسیدهای چرب امگا ۳ باشد، زیرا بدن برای رشد طبیعی و سالم به اسیدهای چرب نیاز دارد. در رژیم غذایی کوکان اوتیسمی امگا ۳ موجب بهبود تعاملات و معاشرت‌های آن‌ها می‌شود. حتی می‌تواند رفتارهای بیش فعالانه را نیز کاهش دهد. به همین دلیل بهتر است منابع غذایی حاوی امگا ۳ مانند گردو، ماهی قزل‌آلا، ماهی سالمون در رژیم غذایی اوتیسم گنجانده شود.

برای دریافت رژیم غذایی برای درمان اوتیسم می‌توانید با در به صورت آنلاین مشورت کنید. مزیت استفاده از این روش این است که هزینه‌ی زیادی ندارد، از طرف دیگر وقت شما در رفت و آمد به مطب تلف نمی‌شود . رژیم غذایی در کودکان اوتیسم با ملاتونین یکی از اختلالات شایعی که در کودکان اوتیسمی مشاهده می‌شود اختلال در خواب است که می‌تواند موجب ایجاد اضطراب و عدم تمرکز کودکان شود. ملاتونین هورمون تنظیم کننده خواب  است و موجب آرامش‌بخشی می‌شود. درصورتی‌که کودکان داروهای حاوی ملاتونین مصرف کنند می‌توانند خواب بهتری را تجربه کنند و با احساس آرامش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود را تقویت کنند.

و آلبالو حاوی ملاتونین است که بهتر است در رژیم غذایی اوتیسم گنجانده شود. به والدین کودکان توصیه می‌کند غذاهای مضر برای اوتیسم مانند نوشابه، غذاهای حاوی مواد افزودنی و رنگ‌ها را رژیم غذایی کودکان اوتیسمی حذف کنند. حذف لبنیات از رژیم غذایی اوتیسم انواع لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر و خامه به عنوان غذای مضر برای اوتیسم شناخته می‌شود و باید از رژیم غذایی کودکان حذف شود یا اینکه از انواع لبنیات بدون کازئین استفاده شود. پروبیوتیک‌ها  حاوی باکتری‌های سالمی هستند که می‌توانند در کاهش علائم گوارشی کودکان اوتیسمی نقش داشته باشند.

رژیم غذایی برای بچه‌های اوتیسم باید حاوی مقادیری ویتامین C و D و  منیزیم باشد، همچنین فاقد ادویه باشد تا علائم بیماری را کاهش دهد. ویتامین B6 یا پریدوکسین برای تشکیل سلول‌های عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است. لباس قهرمانی پسرانه معمولاً با توجه به فصل و موقعیت استفاده، طراحی و تولید می‌شود . با توجه به اینکه کمبود این ویتامین موجب ایجاد عارضه‌های عصبی می‌شود، توصیه می‌شود رژیم غذایی کودکان اوتیسم حاوی ویتامین B6 باشد. رژیم اوتیسم یکی از راه‌هایی است که به بهبود علائم این بیماری کمک شایان توجهی می‌کند به ویژه آنکه کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است عادات غذایی نامناسبی داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در سال ۲۰۱۴ تخمین زد از هر ۵۹ کودک یک نفر مبتلا به اوتیسم تشخیص داده می شود. افراد مبتلا به اوتیسم معمولا خود را با رفتارهای محدود کننده، تکرار شونده، علایق کلیشه‌ای یا یک الگو نشان می‌دهند. اختلال طیف اوتیسم بدون در نظر گرفتن نژاد، فرهنگ یا پیشینه اقتصادی در تمام مردم جهان ممکن است دیده شود. با توجه به اعلام مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌ها، اوتیسم در پسرها بیشتر از دخترها اتفاق می‌افتد. همچنین نشانه‌هایی وجود دارند که خبر از افزایش رشد اوتیسم و چاقی و ارتباط این دو با هم می‌دهند.

برخی این اتفاق را به شاخص‌های محیطی ربط می‌دهند. با این حال متخصصان شک دارند که واقعا افزایشی در کار باشد و معتقدند تشخیص بیماری نسبت به گذشته آسان‌تر شده است. با غذا قفل لب را باز کنیم افراد مبتلا به اوتیسم فقط مستقیم به اطرافشان نگاه می کنند. هیچ حسی در نگاهشان پیدا نیست. نمی دانید چه زمانی شاد و چه زمانی غمگین هستند. فرقی بین آب و آتش نمی شناسند. این کودکان از دنیا بریده اند و برای برقراری ارتباط با دنیا باید کمک شان کرد. بخشی از این نیاز با مراجعه به روانپزشک و کمک گرفتن از او برای درمان برآورده می شود. بخشی دیگر به حمایت های خانواده مانند تغذیه مناسب دارد.

اختلال اوتیسم به عنوان یک ناتوانی پیشرونده به دلیل عملکرد غیر طبیعی مغز در کودک ایجاد می شود. در این کودکان ماده خاکستری و سفید مغز در دو سالگی حجیم شده و میزان رشد مغزی در اواخر سال اول زندگی افزایش می یابد. این کودکان از نظر تشخیص طعم و مزه، بو، صدا و تصویر دچار مشکل هستند. بیش از 40 درصد کودکان درگیر با این اختلال نمی توانند صحبت کنند و به جای صحبت کردن مانند کودکان عادی، آنچه را که می شنوند، تکرار می کنند. این کودکان، در اجتماعی شدن، ارتباط کلامی و غیر کلامی دچار مشکل بوده و الگوهای رفتاری تکراری و محدود از ویژگی های اصلی این بیماران است.

اوتیسم را ژنتیک می سازد اوتیسم اختلال ژنتیکی است اما عوامل محیطی مانند قرار گرفتن مادر در معرض مواد سمی، ابتلای کودک به بیماری های عفونی از جمله سرخک، اوریون یا سرخجه و نیز رژیم غذایی نامناسب مادر در زمان بارداری نیز در ایجاد آن نقش دارد. در این موارد ممکن است عقب ماندگی ذهنی و تشنج خفیف تا متوسط نیز در کودک دیده شود. مشکلات این کودکان فقط به رفتارهای آنها محدود نشده و علاوه بر مراجعه به متخصص اعصاب و روان کودکان باید بخش مهمی از نیازهای آنها، با تغذیه مناسب کنترل شود.

اوتیسم یک نوع اختلال است و کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلاتی مثل مهارت های اجتماعی، رفتاری و غیرکلامی دارند. علت واقعی اوتیسم ناشناخته است اما محققان بر این باورند اوتیسم به دلیل ناهنجاری در ساختار و عملکرد مغز ایجاد می شود و برخی تحقیقات نشان می دهد اوتیسم با کمبود ویتامین ها و غذاهای آلرژی و بیماری روده مرتبط است پس همین شناخت علت می تواند راهی باشد برای کنترل و کاهش عوارض آن. چندین نسخه خانگی و کاملا گیاهی برای کنترل اختلال اوتیسم وجود دارد که در این بخش از نمناک به برخی از آنها می پردازیم.

روغن های گیاهی مثل روغن کندر به کاهش استرس و احساسات منفی کودکان کمک می کند، روغن نعنا هم خاصیت آرامش بخشی و خنک کنندگی دارند و وضوح مغز این کودکان را بهبود می بخشد. بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم کمبود ویتامین دی دارند به همین منظور برای بهبود عملکرد مغز و بدن ویتامین دی نیاز است کودکان را تشویق کنید تا بیرون بازی کنند تا ویتامین دی بیشتری جذب کنند. ارتباط اوتیسم و چاقی چیست؟ یک مطالعه کلیدی که در Pediatrics منتشر شد، 5053 کودک با تشخیص تایید شده اوتیسم را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. آنچه آنها دریافتند این بود که از کودکان 2 تا 17 ساله، 33.6 درصد اضافه وزن و 18 درصد چاق بودند.

محققان به این نتیجه رسیدند که شیوع وزن ناسالم در بین کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با جمعیت عمومی به طور قابل توجهی بیشتر است. طرح‌های لباس مرد آهنی سیاه ممکن است از الهام‌بخش‌های مختلفی مانند طبیعت، حیوانات، و داستان‌های کودکانه برخوردار باشند  . کارشناسان معتقدند که بحران چاقی در میان افراد مبتلا به اوتیسم احتمالاً ناشی از بیولوژی زمینه‌ای اوتیسم و ​​رفتارهای مرتبط با آن است که همگی افراد در این طیف را در معرض خطر بالاتری قرار می‌دهند. در این زمان، محققان بر این باورند که چاقی در افراد مبتلا به اوتیسم با جمعیت عمومی متفاوت است. یکی از دلایل این است که افراد مبتلا به اوتیسم اغلب در سنین پایین‌تر شروع به افزایش وزن می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا