روایت روز/ از هاراگیری استقلال تا اولین تلفات در تیم‌ملی!

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ذیل آمده است.

به گزارش اخبار ورزشی، بارسلونا در هفته بیست و ششم لالیگا با پیروزی مقابل رئال مادرید تا حد زیادی قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها را قطعی کرد. بارسلونا و رئال مادرید یکشنبه شب در چارچوب هفته بیست و ششم لالیگا به مصاف هم رفتند که این دیدار حساس و دیدنی در مشخص کردن تکلیف قهرمان لالیگا با پیروزی ۲ بر ۱ بارسلونا به پایان رسید. رونالد آرائوخو، مدافع بارسلونا در دقیقه ۹ این بازی مقابل ارسال وینیسیوس جونیور قرار گرفت تا توپ پس از برخورد به او وارد دروازه بارسلونا شود و رئال مادرید با یک گل پیش بیفتد اما سرجی روبروتو در آخرین دقیقه از نیمه نخست بازی را به تساوی کشاند.

قهرمانی نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان در ایندین ولز

کارلوس آلکاراس اسپانیایی با برد قاطع دنیل مدودف روس به عنوان قهرمانی رقابت های ۱۰۰۰ امتیازی تنیس ایندین ولز در آمریکا دست یافت.  در جریان دیدار فینال رقابت های ۱۰۰۰ امتیازی تنیس ایندین ولز در کالیفرنیای آمریکا، کارلوس آلکاراس نابغه ۲۰ ساله تنیس جهان از اسپانیا مقابل دنیل مدودف روس به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۲ بر صفر به برتری رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. آلکاراس در یک بازی یک طرفه با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ مقابل مدودف به برتری رسید و قاطعانه صاحب عنوان قهرمانی شد. وی با این پیروزی به ۱۹ برد متوالی مدودف در میادین پایان داد.

چهره‌های ورزش ایران که در ۱۴۰۱ پر کشیدند

سال ۱۴۰۱ در حالی به پایان می‌رسد که تعدادی از قهرمان‌های ورزشی کنارمان نیستند و حالا مشتی خاطره از آنها به جای مانده است. سال ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد ولی برخی شروع یک سال جدید را نمی‌بینند؛ برخی که خاطرات بسیاری برای ما ساختند و هر بار به خاطر قهرمانی‌ها و موفقیت‌های آن‌ها در میدان ورزش، به هوا پریدیم و چه لحظاتی که همدیگر را به خاطر یک گل زیبا یا یک سالتو بارانداز جذاب از سر ذوق همدیگر را بغل کردیم. سال جاری در روزهای پایانی است و دیگر چهره‌هایی مانند کریم باوی، حسین ملاقاسمی یا داود ایوب که آخرین رقیب جهان پهلوان تختی بود، همراهمان نیستند اما ما آن‌ها را به یاد داریم و تصویر قهرمانی‌های آن‌ها از اذهان ما پاک نخواهد شد.

رحمان رضایی از کادرفنی قلعه‌نویی جدا شد؟

رحمان رضایی در دومین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال ایران حضور نداشت و به نظر می‌رسد او از جمع کادرفنی تیم ملی ایران جدا شده است. اولین جلسه تمرین تیم ملی فوتبال ایران دیروز(یک‌شنبه) با حضور اهالی رسانه و مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد و امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی این تیم، مسئولیت هدایت بازیکنان را برعهده داشت. در این تمرین قلعه‌نویی از دستیارهای خود در تیم ملی هم رونمایی کرد و رحمان رضایی به همراه الهویی، قربانعلی‌پور و آلین دینکا به قلعه‌نویی کمک کردند.  

صدرنشینی فوتبال ساحلی ایران در گروه B جام ملت‌های آسیا

تیم‌ ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی ۷ بر ۲ برابر امارات، به عنوان صدرنشین راهی دور یک چهارم نهایی شد. در سومین دیدار از مرحله گروهی گروه B جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران از ساعت ۱۵ به مصاف امارات رفت و توانست با نتیجه ۷ بر ۲ این تیم را شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. در وقت اول این دیدار، یوزها با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست دادند و در وقت دوم ۴ گل دیگر وارد دروازه امارات کردند اما ۲ گل نیز دریافت کردند. در وقت سوم باز هم این تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بود که توانست با دو گل حریفش را شکست دهد تا در مجموع با پیروزی ۷ بر ۲ امارات را از پیش رو بردارد.

به یاد از دست رفته‌های فوتبال

فوتبال ایران در سالی که گذشت اتفاقات تلخ و شیرین مختلفی را تجربه کرد.  سالی که گذشت پر از اتفاقات خوب و بد ورزشی بود. طعم شیرین قهرمانی و موفقیت تیم‌های ورزشی تا تلخی شکست و حذف از رقابت‌های بین المللی در کارنامه ورزش ایران دیده شد. درگذشت برخی ستاره‌ها نیز از اتفاقات تلخ ورزش ایران در سالی که گذشت، بود.

آبی‌ها از گذشته درس نگرفته‌اند؟

استقلال یکی از تیم‌هایی است که در صورت کسب مجوز حرفه‌ای می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما مسئولان این تیم اهمیت چندانی به این مساله نمی‌دهند و شاید غایب بزرگ لیگ قهرمانان آسیا باشند.  کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در حالی ارزیابی شرایط تیم‌ها برای صدور مجوز و امکان خضور این باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا اشت اما ظاهرا استقلال از اتفاقات سال گذشته درس نگرفته و به همراه نفت مسجدسلیمان تنها تیم لیگ‌برتری هستند که مشمول جریمه از سوی کمیته انضباطی شده‌اند.  

نگاهی به عملکرد کشتی ایران در سالی که گذشت

تیم‌های کشتی ایران در سال ۱۴۰۱ موفق شدند نتایج خوبی را در رویدادهای بین‌المللی کسب کنند. سال ۱۴۰۱ در حالی برای کشتی ایران به پایان رسید که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در ۵ رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان و تیم های سنتی شامل آلیش بانوان و آقایان به ۵۳ رقابت جهانی، آسیایی و بین المللی اعزام شدند. حاصل کار و تلاش ملی پوشان کشتی در مجموع کسب ۴۷۰ مدال شامل ۲۱۴ مدال طلا، ۱۲۳ مدال نقره و ۱۳۳ مدال برنز بود که آمار مدال‌های کسب شده نشان دهنده تلاش مضاعف کشتی‌گیران برای عنوان قهرمانی بوده است. تیم‌های ایران در مجموع در ۵۳ رویداد، موفق به کسب ۱۸ عنوان قهرمانی، ۷ عنوان نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی شدند. البته در اکثر مسابقات بین‌المللی عناوین تیمی محاسبه نشده است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل