طرح «کتاب ـ تئاتر ـ مدرسه» دوباره جان گرفت

به همت كانون theatre and theatre production center;

آثار مرکز تولید تئاتر کانون در طرحی دوطرفه با عنوان کتاب مدرسه پس از پنج سال.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در مرحله جدید طرح «کتاب-تئاتر-مدرسه» در نظر دارد تولیدات جدیدی را بر اساس کتاب های درسی دوره ابتدایی و کتاب های جدید کانون اجرا کند. به عنوان بسته کمک آموزشی برای سال آینده در این زمینه از تمامی هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان در این امر کمک خواهد شد.

بر اساس این خبر پروژه دیگری در راستای تولید و اجرای تئاتر مراکز درمانی و بیمارستانی کودکان و نوجوانان در دست اجراست.

«کتاب-تئاتر-مدرسه» عنوان طرحی است که در دو بخش «تئاتر مدرسه ای» شامل تولید و اجرای تئاتر از محتوای کتاب های درسی و «کتاب-تئاتر» شامل تولید تئاتر از کتاب های داستان انتشارات کانون در the years 2014 to 2016 by theater production center و تعادر اوروسكي كانون فيكري فورشة في فكري في فيكري في جولة عجرا شد.

بر این اساس، در بخش «تئاتر- مدرسه»، هنرمندان با حمایت مرکز تولید تئاتر، با استفاده از تئاتر به عنوان ابزاری مؤثر برای درک بهتر مفاهیم آموزشی به صورت غیرمستقیم، سر فصل های کتاب های درسی دوره ابتدایی را برای دانش آموزان در قالب تئاتر در مدارس اجرا می کنند. به طوری که دانش آموزان در کلاس درس شما نمایش را تماشا کنند، آموزش غیر مستقیم را از طریق تئاتر تجربه کنند و با فعالیت های جذاب و سرگرم کننده به درک صحیحی از مفاهیم آموزشی برسند.

قسمت دوم این طرح «کتاب-تئاتر» است که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب های خوب کودک و نوجوان و در آن هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان به سفارش کانون تئاتر کانون برنامه ریزی شده است. مرکز اجرای نمایش بر اساس کتاب داستان آموزشی کانون در مدارس و مراکز تولید و اجرا می شود.

پیش از این کانون با بهره گیری از استعداد هنرمندان تئاتر و تئاتر عروسکی بیش از 80 نمایش را در طرح «کتاب-تئاتر-مدرسه» اجرا کرد که با استقبال خوب دانش آموزان، والدین، معلمان و اعضای کانون مواجه شد.

پروژه «کتاب-تئاتر-مدرسه» که در سال های اخیر بنا به دلایلی متوقف شده بود، با همت مرکز تولید تئاتر کانون و در وهله اول با تولید نمایش در زمستان 1401 دوباره فعالیت خود را آغاز می کند. که در سالهای گذشته در این طرح در حضور و غیاب مدارس و مراکز آموزشی و مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحت پوشش می باشد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل