فروش ساختمان روزنامه اطلاعات شهرداری تهران تا ۳ ماه متوقف ماند

اعضای شورای شهر تهران برای فروش ساختمان روزنامه اطلاعات شهرداری تهران به جمع بندی نرسیدند.

به گزارش اخبار ورزشی، اعضای شورای شهر تهران در جلسه نوبت عصر امروز فروش ساختمان روزنامه اطلاعات را روی میز بررسی قرار دادند و محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فروش ساختمان روزنامه اطلاعات پیش از این مورد بحث بوده است، اظهار کرد: فرمانداری ایراداتی را مطرح کرده بود و قرار شد قیمت به صورت کارشناسی روز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه رقم اعلامی در اسفند ماه برای این ساختمان ۲۵۵۰ میلیارد تومان است، تأکید کرد: ساختمان صرفا بابت تسویه دیون با بانک شهر به فروش می رسد.

لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به تلاش برای تحقق منابع غیر نقد برای شهرداری تهران، گفت: اقدامات لازم برای چهار ملک انجام شده و ساختمان روزنامه اطلاعات نیز در همین راستا با بانک شهر تهاتر خواهد شد و ۵۰ درصد تسهیلات برای توسعه حمل و نقل دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این ساختمان تجاری است و با توجه به اینکه کارشناسی انجام شده و با این مبلغ دیون پرداخت خواهد شد و جرائم ۳۰ درصدی ما بخشوده می شود، تقاضا می کنیم که با این لایحه موافقت شود.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه رویکرد شهرداری در این زمینه درست بوده و قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: این کار خلاف قانون نیست و با توجه به تحقق درآمدها نگرانی نداریم که املاک چه زمانی به فروش برسد؛ اما ساختمان روزنامه اطلاعات با متراژ ۱۰ هزار متر مربع بنابر نیاز شهرداری تهران بازسازی شد و ساختمان ۲۰ هزار متر مربعی مجاور آن به تملک درآمد تا پردیس مدیریت شهری شکل بگیرد و امروز مدیران ما در ساختمان های مختلف رفت و آمد دارند که اتلاف وقت و منابع و مغایر با اصول و سیاست های شهری است؛ لذا اگر مدیریت شهری تصمیم بگیرد سیاست اصولی و صحیح را به اجرا بگذارد، ملک ساختمان اطلاعات را نمی فروشد.

حبیب کاشانی خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه چه در دولت و چه در شهرداری، یکی از منابع بودجه غیرنقد فروش املاک است و ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از املاک را جز شهر آفتاب، همشهری، فروشگاه رفاه و شهروند می فروشیم، افزود: اگر می خواهیم املاک را بفروشیم با کارشناسی سال ۱۴۰۲ انجام شود؛ هفت کلانشهر صاحب بانک شهر هستند و حق نداریم منافع مردم شهر تهران را به دیگر بخش ها هبه کنیم.

کاشانی تأکید کرد: اگر ملک در سال آینده به فروش برسد به چهار هزار میلیارد تومان می رسد و رقم بیشتری از دیون را با بانک تسویه می کنیم؛ هرچه تکلیف است باید انجام شود اما بنده به شخصه منزل خود را در ۲۳ اسفندماه نمی فروشم و در سال آینده خواهم فروخت و از آقای زاکانی درخواست می کنم که این ملک را در سال آینده به فروش برساند.

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران هم با بیان اینکه ملک در سال ۹۳ خریداری شده است، گفت: این ملک در بال غربی کاملاً تجاری است و با مساحت ۱۰ هزار متر مربعی می توانیم معاونت فنی و عمرانی را در نظر بگیریم و این معاونت را در ساختمان دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مستقر کنیم و ساختمان معاونت فنی و عمرانی را به قیمت ۷۰۰ میلیارد تومان بفروشیم.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار پیمانکار ما برای دریافت سه هزار میلیارد تومان دیون خود به بانک شهر مراجعه می کنند، یادآور شد: ما ملک خود را به بانک شهر که جزء پردیس ماست، می فروشیم.

در انتها با پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، فروش ساختمان روزنامه اطلاعات علی الحساب به مدت حداقل سه ماه متوقف ماند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل