فعالیت بدنی با افزایش سن دختران کاهش می‌یابد یا پسران؟

میزان مشارکت در فعالیت بدنی با افزایش سن کاهش می یابد و در دختران این کاهش شدیدتر از پسران است.

به گزارش اخبار ورزشی، فعالیت بدنی یک عادت یادگیری است و تحت تاثیر خانواده، معلمان، مربیان و همچنین محیط است. کودکان و بزرگسالانی که در اوایل زندگی فرصت نداشتند به توانایی های بدنی خود اطمینان داشته باشند، در اواخر زندگی کمتر فعال هستند.

مهارت‌های حرکتی مانند دویدن، پریدن و پریدن را می‌توان به عنوان ساختار فعالیت بدنی در طول زندگی چنین افرادی در نظر گرفت و کودکانی که در اوایل زندگی در این مهارت‌ها به خوبی رشد نکرده‌اند، ممکن است در تحرک‌های بعدی زندگی روزانه کمتری داشته باشند. ناز برسرد.

بر اساس این مقاله که توسط شیرین شاهی کارشناس تربیت بدنی تهیه شده و در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفته است: مشارکت منظم در انواع فعالیت های بدنی نقش حیاتی در رشد و تکامل سالم دارد. شواهد نشان می دهد که فعالیت بدنی می تواند تأثیر مفیدی بر ترکیب بدن، سطح کلسترول، فشار خون، قند خون، ظرفیت هوازی، قدرت عضلانی، مهارت های حرکتی و سلامت استخوان ها داشته باشد.

فعالیت بدنی منظم می تواند عملکرد تحصیلی و احساس سلامت روانی را بهبود بخشد و عادات سبک زندگی سالم مانند شرکت در فعالیت بدنی روزانه که در دوران کودکی و نوجوانی شروع می شود ادامه پیدا می کند و در بزرگسالی نیز توسعه می یابد و در طولانی مدت، شرکت در بازی های روزانه در فضای باز، فعالیت های تناسب اندام. و ورزش های تفریحی به بهبود سلامت و شادی همه کودکان و بزرگسالان کمک می کند.

ویژگی های فعالیت بدنی کودکان و بزرگسالان

الگوی فعالیت بدنی برای پسران و دختران با دوره‌های کوتاه فعالیت بدنی و استراحت کوتاه در صورت نیاز ایجاد می‌شود و بیشتر کودکان برای تفریح، دوست‌یابی و یادگیری چیزهای جدید در فعالیت‌های بدنی شرکت می‌کنند، در حالی که برنامه‌های ورزشی جوانان می‌تواند یک فرصت برای ورزشکاران جوان مناسب است که از نظر بدنی فعال باشند، اما همه کودکان از رقابت لذت نمی برند و ممکن است برخی از پسران و دختران برای تمرین و مسابقات آماده نباشند.

کودکان و نوجوانانی که احتمالاً به دلیل ناراحتی، کمرویی یا ناراحتی های جسمی مانند درد و آسیب، آمادگی جسمانی ضعیفی دارند، ورزش را کنار می گذارند، در حالی که بازی فعال روزانه و فعالیت بدنی از دیرباز جزء مهمی از زندگی کودکان و نوجوانان بوده است.

امروزه تلفن همراه، رایانه و شبکه های اجتماعی باعث شده تا نیاز و تمایل کمتری به حرکت و بازی وجود داشته باشد. همچنین میزان مشارکت در فعالیت بدنی با افزایش سن کاهش می یابد و در دختران این کاهش شدیدتر از پسران است.

چالش هایی که برای فعال کردن کودکان در زندگی روزمره وجود دارد باید نسبت سنی با فعالیت بدنی، مدیریت بدنی و حمایت خانواده و دوستان را در نظر بگیرد.

سبک زندگی کم تحرک یک عامل خطر مهم برای چاقی و بیماری های قلبی عروقی تلقی می شود و شیوع اضافه وزن و چاقی در بین کودکان و نوجوانان یک نگرانی مهم برای سلامت عمومی محسوب می شود و مشکلات سلامتی مرتبط با وزن در دوران کودکی زودتر تشخیص داده می شود.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در مورد روند مشکلات دانش آموزان دبیرستانی در ایالات متحده همچنین نشان می دهد که تنها 27 درصد از دانش آموزان روزانه 60 دقیقه فعالیت بدنی دارند و تنها 52 درصد از دانش آموزان در فعالیت های تقویت عضلات شرکت می کنند. انجام دهید

همچنین تنها 29 درصد دانش آموزان روزانه به تماشای تربیت بدنی می پردازند، 41 درصد دانش آموزان روزانه 3 ساعت یا بیشتر به بازی های ویدیویی یا رایانه ای می پردازند و 32 درصد دانش آموزان نیز روزانه 3 ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل