نتایج ورزشکاران خوب نبوده است

علی محمد بسحاق مربی پیشین تیم ملی تکواندو درباره عملکرد فدراسیون و تیم ملی تکواندو اظهار کرد: عملکرد فدراسیون در بخش‌هایی خوب بود و در برخی از بخش‌ها ضعیف و  این طبیعی است. ساعی سال اول حضورش در فدراسیون است، فکر می‌کنم در سال‌های بعدی بهتر شود.

او درباره مشکلات فدراسیون تکواندو  و اختلاف با وزارت ورزش بیان کرد: همه می‌دانیم که مشکل مالی وجود دارد، بحث تفاهم نامه مالی بود که جدیدا ساعی آن را امضا کرد، فکر می‌کنم تا حدودی وضعیت مالی بهتر شود. قدیم ما تورنمنت را با ۵۰ میلیون می‌رفتیم اما اکنون همان تورنمنت را باید با ۳، ۴ میلیارد هزینه کنیم تا بتوانیم برویم و این کار فدراسیون را سخت می‌کند. در بحث برگزاری مسابقات جام باشگاه‌ها و جام فجر چون با تورنمنت فجیره و ترکیه همزمان شد تا آنجایی که اطلاع دارم فدراسیون این مسابقات را با یکی،  ۲ماه تاخیر قرار است برگزار کند.

به گزارش شفاف، مربی پیشین تیم ملی تکواندو درباره  این که چرا اعزام‌های این رشته از سایر رشته‌ها از جمله کشتی کمتر است عنوان کرد: در بودجه بندی که کردند، بودجه‌ای که برای کشتی درنظر گرفته شده ۳ یا ۴ برابر فدراسیون تکواندو است و این طبیعی است که چون بودجه بیشتری دارند در تورنمنت‌های بیشتری شرکت می‌کنند. امیدوارم وزارت ورزش توجه بیشتری به رشته‌های المپیکی داشته باشد و خیلی فرق نگذارند، در المپیک در چند رشته مدال می‌گیریم، باید بیشتر هوای این فدراسیون‌ها را داشته باشیم و آن مدال‌ها را هم شاید از دست بدهیم. فدراسیون تکواندو از لحاظ بودجه در مضیقه است. امیدوارم بودجه‌ای بدهند که مثل کشتی، تکواندو هم بتواند در تورنمنت‌های مختلف شرکت کند، ما مسابقات گرند اسلم و گرند پری را داریم که همه مسابقاتی است که به میزبانی اروپا بیشتر برگزار می‌شود. اکنون ترکیه هم بخواهیم ورزشکار اعزام کنیم، نزدیک ۲ میلیارد هزینه می‌شود. اگر شما بخواهید به انگلیس و فرانسه اعزام داشته باشید که هزینه‌های اعزام سرسام آور است.

بسحاق درباره عملکرد تیم ملی تکواندو افزود: تیم ملی برنامه‌هایی دارد و مرحله به مرحله جلو می‌رود نتایجی که تیم ملی کسب کرد زیاد خوب نبود و روند تیم ملی متوسط بوده، امیدوارم با برنامه ریزی که فدراسیون و کادر فنی می‌کند، ان شالله بتوانیم در مسابقات جهانی پیش رو و مسابقات آسیایی نتیجه خوبی را کسب کنیم. داشته ما همین افرادی هستند که در تیم ملی حضور دارند، باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود، اگر برنامه ریزی درست باشد و مدیریت فنی وجود داشته باشد ما موفق می‌شویم.

او درباره جوانگرایی که انجام شده گفت: نفرات ما که دوره قبلی حضور داشتند بازنشسته شدند و 2، 3 نفرم مانده بودند که در مسابقات انتخابی به جوانترها باختند، مطمئنا همیشه جوانگرایی نکته مثبتی برای تیم‌های ملی است، من مطمئنم این جوان‌هایی که در تیم ملی حضور دارند می‌توانند سال‌های سال برای تیم ملی تکواندو افتخار آفرینی کنند.

او درباره مسائل پناهندگی ورزشکاران تکواندو در این سال‌ها گفت: هم شرایط اقتصادی هست و هم این که ورزشکار پشت سر یک قهرمان بماند، البته فقط در رشته تکواندو نیست و در تمام رشته‌ها شاهد این موضوع هستیم، این را باید از کارشناسان سیاسی و ورزشی بپرسید که چرا ورزشکاران تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. باید آسیب شناسی شود، خیلی از مسائل باید دست به دست هم دهد که ورزشکار یا مربی برود و پناهنده شود. تکواندو در فدراسیون قبلی پناهنده زیاد داشت و دوره ساعی زیاد شاهد این قضیه نبودیم. 

بسحاق درباره این که برخی از تکواندو کاران گفتند اول همین ورزشکارانی که هستند را نگاه دارید بعد به فکر بازگشت بقیه باشید افزود: اول باید سعی کنیم این ورزشکاران که داخل کشورمان هستند، امکانات لازم را برای یک ملی پوش و قهرمان بتوانیم فراهم کنیم و اگر تکواندو کارانی که خارج از کشور هم هستند برگردانیم که این خیلی خوب است.

او درباره بازگشت ناهید کیانی و پایان دادن به حاشیه‌ها گفت: بازیکنی که میلیاردها تومان هزینه‌اش شده که قهرمان شود باید او را حفظ کنیم، همه این ورزشکاران جوان هستند، شاید در رفتار و گفتارش اشتباهاتی کرده باشد. ما نمی‌توانیم با یک رفتار اشتباه تمام آن مدال‌ها و قهرمانی‌ها را نادیده بگیریم، جوان‌ها قابل اصلاح هستند و فکر می‌کنم کیانی جزو ده نفر برتر دنیاست و جزو شانس‌های مدال در المپیک است اشتباه همیشه قابل بخشش است.

خروج از نسخه موبایل