نقش بیمه تکمیلی در پوشش هزینه‌های دندانپزشکی

چرا بیمه تکمیلی دندانپزشکی ؟

امروزه با بالا رفتن هزینههای دندانپزشکی، یافتن بهترین  بیمه تکمیلی درمان  دندانپزشکی راه حلی مناسب برای کنترل هزینه‌های سلامت دهان و دندان است، که با شناخت مولفه‌های تاثیر گذار در آن و نیز لزوم خرید بیمه دندانپزشکی در انتخاب و شناسایی بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی موثر و حائز اهمیت است.

 چرا بیمه تکمیلی دندانپزشکی لازم است؟

 مقالات مرتبط: دانستنی های لازم درباره

بیمه دندانپزشکی از آن آنجا اهمیت پیدا می کند که بطور متوسط هر ایرانی ۲ الی ۳ دندان نیازمند به ترمیم یا پوسیده دارد، موضوع دندانپزشکی در ایران از سال ها پیش مورد بررسی قرار گرفته و شاخصی را با نام که بیانگر وضعیت دندان های پوسیده، کشیده شده و یا پر شده است را ارزیابی نموده و از سال ۱۳۶۰ این شاخص از رتبه ۱/۸ به ۶ در سال ۱۳۹۷ رسیده است.
این درحالی است که طبق آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه سلامت دهان و دندان، ایرانی ها تا سن ۵۰ سالگی حدوداً فاقد ۵ دندان اصلی خود هستند.

  بیمه تکمیلی دندانپزشکی کدام موارد را پوشش می دهد؟

 برای بهبود سلامت دهان و دندان، قطعا نیازمند داشتن اطلاعات کافی در خصوص خدمات قابل ارائه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی ضروری می باشد، بدیهی است هرچه گستره تعهدات و خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی بیشتر باشد، تمایل بیشتری برای خرید بیمه دندانپزشکی ایجاد می نماید.

لیست برخی از مهمترین خدمات بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی:

  1.  ویزیت دندانپزشکی
  2.  ترمیم پوسیدگی و خرابی‌های دندان
  3. انواع خدمات پرکردگی دندان از قبیل آمالگام، کامپوزیت
  4.  انواع جرمگیری دندان از قبیل دندان‌های فک بالا و فک پایین
  5.  بروساژ دندان‌های هر فک
  6. جراحی دندان نهفته نسج نرم
  7. کشیدن دندان‌ها از قبیل قدامی و خلفی
  8. کشیدن دندن عقل
  9. تصویر برداری و رادیوگرافی دندن از قبیل پری اپیکال و …
  10. پانسمان دندان

 برای استعلام قیمت و شرایط بیمه تکمیلی دندانپزشکی بر روی لینک درخواست مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک نمایید.

 کدام شرکتهای بیمهای، بیمه تکمیلی دندانپزشکی را ارائه میکنند؟

 مقالات مرتبط: هرآنچه لازم است درباره بدانید

شرکت‌های بیمه زیادی در حوزه بیمه تکمیلی دندانپزشکی فعالیت می‌کنند و خدمات بیمه درمان تکمیلی خود را در قالب ، و ارائه می‌نمایند.

نام برخی از شرکت‌های بیمه گر ارائه کننده بیمه تکمیلی دندانپزشکی:

  1.  بیمه دندانپزشکی سامان
  2. بیمه دندانپزشکی پاسارگارد
  3. بیمه دندانپزشکی ملت
  4.  بیمه دندانپزشکی آسماری
  5. بیمه دندانپزشکی دانا
    ۶. بیمه دندانپزشکی ما
  6. بیمه دندانپزشکی تعاون

شرکت‌های بیمه‌ای دیگری نیز در این خصوص فعالیت می کنند، اما با توجه به مدل ریسک سنجی آن، عموما در قالب بیمه‌های درمان گروهی و با حق بیمه‌های بالا و شرایط قانونی مختلف و سخت گیرانه ارائه می گردد.
به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه بیمه تکمیلی، خدمات بیمه‌ای بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی را در قالب بیمه تکمیلی انفرادی و بیمه تکمیلی خانواده نیز علاوه بر بیمه تکمیلی گروهی در طرح های مختلف ارائه نموده است.

  ۷ دلیل ضروری برای خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی:

 بیمه دندانپزشکی از آن جایی اهمیت پیدا می کند که بطور متوسط هر ایرانی ۲ الی ۳ دندان نیازمند به ترمیم یا پوسیده دارد، موضوع دندانپزشکی در ایران از سال ها پیش مورد بررسی قرار گرفته و شاخصی را با نام شاخص DMF که بیانگر وضعیت دندان های پوسیده، کشیده شده و یا پر شده است را ارزیابی نموده و از سال ۱۳۶۰ این شاخص از رتبه ۱/۸ به ۶ در سال ۱۳۹۷ رسیده است.
این درحالی است که طبق آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه سلامت دهان و دندان، ایرانی ها تا سن ۵۰ سالگی حدوداً فاقد ۵ دندان اصلی خود هستند.

حال به بیان ۷ دلیل برای خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی به شرح ذیل می پردازیم:

 جراحی لثه، اورتودنسی، ایمپلنت، بلیچینگ و خدمات زیبایی دندان جزء استثنائات بیمه تکمیلی دندانپزشکی می باشد.

 برای استعلام قیمت و شرایط بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی بر روی لینک درخواست مشاوره رایگان بیمه تکمیلی کلیک نماید.

 بیمه تکمیلی دنداپزشکی را بیشتر بشناسیم:

 بیمه دندانپزشکی را صرفا شرکت‌های بیمه گر که دارای مجوز فعالیت بیمه‌گری توسط می باشند، قابل ارائه است. بدیهی است وظیفه ایشان خدمات بیمه‌گری بوده که با اخذ حق بیمه بر اساس قوانین بیمه و بیمه گری، همچنین پرداخت خسارت بر اساس تعرفه های وزارت بهداشت، مجوز ارائه بیمه تکمیلی و یا بیمه دندانپزشکی را خواهند داشت.

شرکت‌های بیمه گر، پوشش بیمه دندانپزشکی را در قالب بیمه تکمیلی دندانپزشکی ارائه می نمایند و با اخذ حق بیمه که نرخ و مبلغ آن در بیمه تکمیلی گروهی بر اساس تعداد نفرات و سرمایه مورد نظر بیمه گذار تعیین می شود و با افزایش یا کاهش تعداد بیمه شده‌ها و یا نیز سقف تعهدات مورد نظر، حق بیمه تکمیلی دندانپزشکی قابل انتخاب و تعیین خواهد بود.
همچنین در خصوص بیمه تکمیلی انفرادی نیز بصورت طرح‌هایی ثابت از ۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال قابل ارائه خواهد بود، البته انتخاب میزان سرمایه در بیمه تکمیلی دندانپزشکی انفرادی قابل تغییر نبوده و بیمه گذار متناسب با طرح بیمه تکمیلی که خریداری می کند از خدمات بیمه تکمیلی دندانپزشکی بهره‌مند خواهد بود.

در بیمه دندانپزشکی، بیمه شدگان می توانند در بیمه گر خود نسبت به انجام امور درمانی خود اقدام کرده که در اینصورت تا سقف تعهدات بیمه تکمیلی خود هزینه‌ای توسط بیمه شده پرداخت نخواهد شد.
همچنین بیمه شدگان می توانند به مرکز درمانی مورد نظر خود مراجعه و امور درمانی را انجام دهند، بطوریکه کلیه هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی را پرداخت کرده و سپس از طریق ، اطلاعات پرداختی خود را به شرکت بیمه‌گر ارائه نموده و تا سقف تعهدات بیمه دندانپزشکی، هزینه‌ها به ایشان پرداخت می‌گردد.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی، محدودیتی در انتخاب پزشک یا مراکز دندانپزشکی شبانه روزی ندارد و بیمه شده می تواند به هر کدام از آنها مراجعه نموده و امور درمانی خود را انجام دهد.

 بیمه تکمیلی دندانپزشکی یا کارت تخفیف دندانپزشکی:

 اخیرا با توجه به افزایش هزینه‌های دندانپزشکی، بسیاری از شرکت‌های خدماتی تحت عنوان کارت تخفیف دندانپزشکی شروع به فعالیت نموده اند، که عملکرد این شرکت‌ها در حوزه ارائه تخفیف خدمات دندانپزشکی از طریق پزشکان و کلینیکهای دندانپزشکی می باشد که با موضوع بیمه تکمیلی و بیمه تکمیلی دندانپزشکی که وظیفه پرداخت هزینه‌های درمانی بابت خدمات دندانپزشکی را عهده دار می باشد تفاوت‌های بسیاری دارد.

 کارت تخفیف دندانپزشکی عموما ۲۰ الی ۵۰ درصد هزینه دندانپزشکی را کاهش می دهد.

کارت تخفیف دندانپزشکی توسط شرکت‌های خدماتی ارائه می شود، بطوریکه این شرکت‌ها نسبت به عقد قرارداد با مطب دندانپزشکان، مراکز دندانپزشکی شبانه روزی یا کلینیکهای دندانپزشکی می نمایند، این قرارداد به منظور معرفی بیمار و مشتری به ایشان منعقد می گردد.
در این قراردادها، شرکت‌های ارائه کننده کارت تخفیف دندانپزشکی با دندانپزشکان و مراکز دندانپزشکی شبانه روزی توافق می نمایند تا در صورت مراجعه مشتریان دارنده کارت تخفیف به ایشان، تخفیفی برای خدمات درمانی وی لحاظ گردد، در واقع خدمات بیمه‌ای لحاظ نشده است و صرفا بابت بخشی از خدمات دندانپزشکی برای بیمار، تخفیف لحاظ خواهد شد.

کارت تخفیف دندانپزشکی، توسط شرکت‌هایی ارائه می شوند که نسبت به جمع آوری عضو اقدام می نمایند و در واقع یک باشگاه مشتریان برای خود تشکیل می دهند، بطوریکه با افزایش تعداد اعضاء، امکان چانه زنی بر اساس تعداد مشتری معرفی شده ایجاد می گردد، به این ترتیب شرکت‌های خدماتی که کارت تخفیف دندانپزشکی ارائه می کنند، تعدادی کلینیک دندانپزشکی و نیز دندانپزشک را شناسایی کرده و با آن‌ها قرارداد همکاری جهت معرفی بیمار منعقد می نمایند تا در صورت مراجعه مشتریان ایشان، به آن‌ها تخفیف ارائه شود.

کارت تخفیف دندانپزشکی، یک سوال بزرگ را در ذهن مشتری ایجاد می نماید…

کارت تخفیف بیمه دندانپزشکی

مراجعه صرفا به مراکز طرف قرارداد
عدم استفاده از سایر پوشش‌های بیمه‌ای
صرفا ارائه تخفیف بر روی هزینه‌های درمان
محدودیت در انتخاب دندانپزشک یا مرکز درمانی
عدم کنترل کیفیت عملکرد پزشک یا کلینیک دندانپزشکی

بهره‌مندی از سایر پوشش‌های بیمه‌ای
جبران تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های دندانپزشکی
اطمینان از بالا بودن کیفیت عملکرد دندانپزشک
امکان مراجعه به دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی به دلخواه بیمه شده

خریداران کارت تخفیف دندانپزشکی در زمان مراجعه به دندانپزشک‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، همواره به آن فکر می کند که شاید قیمت توسط آن مرکز یا پزشک در ابتدا بالاتر بیان شده و سپس تخفیف می دهند، بنابراین بیمار همواره نگران آن است که شاید هیچ تخفیفی دریافت ننموده است.

افرادی که از کارت تخفیف دندانپزشکی استفاده می کنند، می بایست صرفا به مراکز طرف قرارداد آن‌ شرکت مراجعه نمایند، زیرا تفاهم نامه منعقد شده جهت معرفی مشتری دلیل ارائه تخفیف به ایشان می باشد. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می کند که موضوع دندانپزشکی برای اکثر افراد از منظر کیفیت خدمات حائز اهمیت بوده و ترجیح ایشان بر آن است که به دندانپزشک خود مراجعه نمایند، لیکن کارت تخفیف دندانپزشکی می تواند برای افراد تبدیل به یک نگرانی دیگر شود.

خروج از نسخه موبایل