والدین و دانش‌آموزان آرامش خود را حفظ کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهمن نقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین در خصوص آخرین وضعیت درمانی دانش‌آموزان مسموم شده گفت: از ساعت ۱۱ صبح امروز در فوریت پیش بیمارستانی تبریز مسموم شدن دانش‌آموزان گزارش شد و مراکز درمانی پزشکان و پیراپزشکان بلافاصله بعد از خبردار شدن که در سه مرکز آموزشی تبریز اتفاق افتاده بود، به مدارس رفتند.

وی ادامه داد: هفت نفر در بیمارستان سرپایی درمان شده و چند نفر در محل مداوا شدند و حدود ۶۵ نفر برای مراقبت به بیمارستان منتقل شدند تا بررسی‌های لازم انجام شود که تاکنون ۵۷ نفر آنها ترخیص شده‌اند و کارهای مراقبتی بقیه هم در حال انجام است که خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشته است، علائمی بود اما مشکل حادی نداشتند.

وی افزود: از والدین و دانش‌آموزان می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و احتیاط لازم را داشته باشند.

علائم شبیه به مسمومیت بوده ولی فعلاً امری مجهول است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: از مدرسه‌ای که مسمومیت گزارش شده بود، بازدید داشتیم و چیزی نتوانستیم مشاهده کنیم و اغلب جو روانی موجود و استرس باعث این اتفاقات شده است و عامل شیمیایی ندارد.

محمدباقر هنربر ضمن تاکید بر پیگیری موضوع و آماده باش بودن گفت: نوع اتفاق هنوز مشخص نیست که حمله بیولوژیکی است یا خرابکاری و یا جو روانی؛ وجود ابهام در این موضوع هنوز نمی‌تواند قضیه را روشن کند.

وی افزود: تمامی دانش آموزان بستری شده صرفاً برای مراقبت تحت نظر هستند و تا شب ترخیص می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در تعریف مدیریت بحران این مورد، بحران تعریف نشده است اما چون اتفاقی خارج از روال است، در فضای عمومی و جو رسانه‌ای این اتفاق بحران تلقی شده است ولی منشأ اتفاق مشخص نیست و علائم شبیه به مسمومیت دارد و فعلاً امری مجهول است.

خروج از نسخه موبایل