وجود ۵۰ مرکز اقامتی گردشگری در کرمانشاه/ بومگردی های منفرد باید به بومگردی های گروهی روی بیاورند

کرم |کرمانشاه

وحید امیری در گفتگو با خبرنگار اخبار ورزشی کرمانشاه، با اشاره به برگزاری دوره‌های رایگان آموزش گردشگری در کرمانشاه، اظهار کرد: در هفته گردشگری ۲ مرکز اقامتی بومگردی در روستای بیله ای جوانرود افتتاح شد، این مراکز اقامتی بومگردی با دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۲ میلیارد تومان و بخشی از آورده بخش خصوصی احداث ‌شد.

وی از برگزاری تور بوم گردی با حضور پرسنل کمیته امداد به همراه خانواده‌ در طاق بستان خبر داد و افزود: فردا (شنبه هشت آنلاین ماه) کارگاه آموزشی فن بیان به صورت رایگان برای دفاتر اماکن اقامتی و پرسنل اداره کل میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: به دنبال ابداع روشی هستیم که بومگردی‌های منفرد به بومگردی‌های گروهی روی بیاورند و گردشگران با جامعه مردمی آشنا شوند، آداب و رسوم، سنت‌ها، خوراک و پوشش افراد را ببینند و ارتباط بین افراد بومی و گردشگران ایجاد شود.

وی ابراز کرد: برنامه دیگر برگزاری کارگاه گردشگری سلامت است که در اداره کل یا دانشگاه علوم پزشکی در خصوص گردشگری سلامت برگزار می‌شود و این برنامه شامل آشنایی دفاتر و ظرفیت های موجود در بیمارستان‌ها با اتفاقات و چالش‌های روز حوزه گردشگری سلامت با محوریت کشور عراق است.

این مسئول گفت: هدف از ایجاد این دفاتر این است که بیمارستان‌های استان کرمانشاه ادبیات گردشگری را فرا بگیرند و به جای اینکه فقط بیمار را به شهر کرمانشاه بیاوریم یک بسته گردشگری را تدارک ببینیم.

وی ادامه داد: برنامه دیگر هفته گردشگری یک همایش مختص بوم گردی‌ها است که ۲ تن از همشهریان کرمانشاهی که در ستاد مرکزی وزارتخانه عضو هستند در این همایش حضور پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: این افراد آخرین اتفاقات، رویدادها و مقررات در این حوزه را اطلاع‌رسانی می‌کنند تا بتوانیم از این ظرفیت استان که بالغ بر ۵٠ مرکز اقامتی است به درستی استفاده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا