وعده جذاب مدیر شبکه آموزش برای درمان درد کنکور! +فیلم

«مدرسه کنکور ایران» روی آنتن می‌رود؛

مدیر شبکه آموزش سیما با انتقاد از بی‌توجهی متولیان فرهنگی به معضل کنکور و بی‌عدالتی آموزشی در این حوزه، از «مدرسه کنکور ایران» که به زودی روی آنتن شبکه اموزش می‌رود به عنوان راه‌حل این معضل یاد کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری آنا، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما در نشست خبری آغاز به کار «مدرسه کنکور ایران»، این پروژه تلویزیونی را درمانی برای درد مزمن «فقدان عدالت آموزشی» برای دانش‌آموزان پشت کنکوری دانست.

عبدالعالی با اشاره به چرخه ۵۰ هزار میلیارد تومانی آموزشگاه‌ها و موسسات مرتبط با کنکور افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر این موضوع تأکید داشته‌اند و حتی به صورت مشخص فرمودند که آن دانش آموزی که در دور افتاده‌ترین شهر کشور درس می‌خواند باید مثل دانش‌آموز مناطق مرفه پایتخت از «نصیب آموزشی برابر» بهره‌مند شود. آیا در قضیه کنکور این نصیب آموزشی برابر اتفاق افتاده است؟ هر عقل سلیم و منصفی خواهد گفت که خیر!

وی گفت: درد فقدان عدالت آموزشی، درمان دارد و آن هم «تلویزیون» است. در کشور ۶۴ میلیون دستگاه تلویزیون وجود دارد. ما محتوای کامل و جامع و رایگان کنکور را در این برنامه ارائه می‌کنیم. قدم بعدی این است که جزوه‌های مکمل را بدون اینترنت به دانش‌آموزان برسانیم. خط قرمز من گرفتن پول از مردم است و همه چیز باید رایگان باشد.

وی با اشاره به آغاز پخش مدرسه کنکور از روز بیست و نهم بهمن ماه و همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) عنوان کرد: برنامه ریزی ما ایجاد «شبکه آموزش ۲» است تا در آن به صورت اختصاصی به بحث کنکور بپردازیم تا همه فرزندان و دانش‌آموزان این سرزمین در دورافتاده‌ترین مناطق از امکان استفاده از این مباحث بهره‌مند شوند.

عبدالعالی‌زاده افزود: اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداو سیما در یکی دو سال آینده از این برنامه حمایت کنند، قول می‌دهم که به شکل قابل‌توجه و ملموسی شکاف بین مناطق کم‌برخوردار و برخوردار جامعه در زمینه «نصیب برابر آموزشی». من در این زمینه منفعتی ندارم و شبکه آموزش پلتفرم ویدئویی و شخصی من نیست؛ همه باید کمک کنند تا بتوانیم عدالت آموزشی را در بحث کنکور محقق کنیم.

لازم به یاد آوری است، مدرسه کنکور ایران با شعار «پنجره‌ای یکتا رو به عدالت آموزشی» برای داوطلبان کنکور در سه رشته انسانی، ریاضی و تجربی از روز شنبه بیست و نهم بهمن و همزمان با عید سعید فطر پخش خود را از شبکه آموزش آغاز خواهد کرد. ساعت پخش آن از ساعت پنج بعداز‌ظهر تا هشت شب و تکرار آن از پنج صبح تا هشت صبح روز بعد خواهد بود.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل