پوتین حکم تغییر مالکیت نیروگاه اتمی زاپروژیا به روسیه صادر کرد

همزمان با تصویب الحاق نزدیک به 18 درصد از خاک اوکراین به روسیه، پوتین فرمانی مبنی بر تغییر مالکیت نیروگاه اتمی زاپوریژژیا و تأسیسات آن به روسیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری جهان آنا، پس از تصویب قوانین و معاهدات مربوط به پذیرش جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا به ترتیب توسط دومای روسیه، شورای فدراسیون این کشور این کشور و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در چند روز گذشته، پوتین در فرمانی دستور داده است که تاسیسات نیروگاه هسته ای زاپوریژیا واقع در منطقه زاپوریژیا در فهرست دارایی های دولت قرار گیرد.

در متن فرمان رئیس جمهور روسیه، دولت روسیه اقدامات لازم را برای صدور مالکیت نیروگاه هسته ای زاپوریژیا و سایر تأسیسات مورد نیاز برای ادامه فعالیت آن انجام خواهد داد.

بر اساس این مصوبه، تا زمان صدور مجوزهای جدید مطابق با قوانین روسیه، کلیه مجوزهای صادر شده قبل از تاریخ 30 سپتامبر (8 آنلاین) برای این نیروگاه و کارکنان آن معتبر خواهد بود.

پس از امضای این حکم توسط پوتین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل این آژانس با «مقامات مربوطه» درباره تغییر مالکیت نیروگاه اتمی زاپروژیه به گفت‌وگو خواهد کرد. روسیه در سفرهای آتی خود به کیف و مسکو.

در آن باینا آله ویک است: رافائل گروسی این هفته برای ادامه مذاکرات درباره توافق و اجرای زودهنگام منطقه حفاظتی و ایمنی هسته ای در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا به کیف و سپس به مسکو سفر می کند.

پوتین پیش از این فرمانی را بر اساس انتشار متن قانون اساسی روسیه با تغییراتی بر اساس قوانین مربوط به پذیرش مناطق جدید به این کشور امضا کرده بود.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل