گزارش آمریکایی: عراقی‌ها نیروهای آمریکایی را اشغالگر می‌دانند

یک وب سایت آمریکایی گزارش داد که عراقی ها نیروهای آمریکایی در این کشور را یک نیروی اشغالگر می دانند که باید از عراق اخراج شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سایت آمریکایی Responsiblestatecraft می گوید: حتی اگر نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه به عنوان نیروهای غیر جنگی معرفی شوند؛ با این حال، آنها همچنان مورد حمله هستند. اکثر آمریکایی های امروزی ماهیت ماموریتی که در عراق و سوریه انجام می دهند را نمی دانند. در شرایطی که پنتاگون مدعی جلوگیری از ظهور داعش در عراق و سوریه است. این در حالی است که فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا یکی از دلایل حضور آمریکا در سوریه را اخراج ایران عنوان کرد.

و در این گزارش آمده است که “ماموریت دوگانه نیروهای آمریکایی در مواجهه با داعش و ایران جنجال ایجاد می کند.” دو طرف بر سر بیشتر درگیری ها در سال های اخیر در عراق و سوریه اختلاف نظر داشته اند. ایران مهمترین منبع کمک های خارجی به عراق در جنگ با داعش و یکی از بزرگترین حامیان رژیم سوریه است. استدلال آمریکا برای حفظ نیروهای خود در عراق و سوریه به دلیل داعش دیگر مفید و غیرقابل باور نیست زیرا داعش دیگر وجود ندارد. نگرانی اصلی نیروهای آمریکایی باید ناشی از نارضایتی و خشم مردم از حضور نیروهای خارجی باشد، به ویژه در عراق، به ویژه در عراق که آمریکایی ها به عنوان یک نیروی اشغالگر نظامی دیده می شوند. با افزایش خطرات و خشم نسبت به این نیروها در منطقه، آمریکا باید به فکر خروج نیروهای خود و بازگرداندن آنها به کشور باشد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل