گل مرحوم دانایی‌فرد در میان گل‌های برتر آسیایی تاریخ جام جهانی

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش می دهد که جام جهانی هر چهار سال یکبار برگزار می شود و همه کشورها تلاش می کنند بهترین عملکرد را در این رقابت ها داشته باشند. آنها گلزنی کردند و نفرات برتر را برای رسیدن به فینال انتخاب کردند.

تاکنون نیمه اول این رقابت با آراء در بین 10 نفر برتر آغاز شده است و در نیمه دوم این رقابت ، 10 مورد دیگر نیز مورد بررسی قرار می گیرند. در هر سطح 5 گل انتخاب می شود و در فینال نیز بهترین 10 گل از 10 گل انتخاب شده انتخاب می شوند.

در نیمه اول ، هدف ایرج دانایی فرد مقابل مقابل اسکاتلند در جام جهانی 1978 جزو 10 کشور برتر قرار گرفت و در توضیحات زیر نوشته شده است: ایران برای اولین بار به جام جهانی رفت و امیدوار است باخت مقابل هلند. در بازی مقابل اسکاتلند ، در حالی که رقبای اروپایی پیش رو هستند ، ایرج دانایی فرد ، یک ضربه نزدیک به الن راف ، دروازه بان اسکاتلند اضافه کرد و با تاج نخستین ایرانی شد که موفق به گلزنی در جام جهانی شد.

ایرج دانایی فرد

در این بررسی ، پارک سونگ زین کره شمالی 1966 در برابر شیلی ، چوی هون سو از کره جنوبی 1986 مقابل ایتالیا ، احمد رازی از عراق 1986 مقابل بلژیک ، هون میونگ بو از کره جنوبی 1994 علیه آلمان ، سعید الاوین از عربستان سعودی 1994 مقابل بلژیک ، پارک جی سونگ کره جنوبی مقابل پرتغال در 2002 ، کیسوکه هوندا از ژاپن در سال 2010 مقابل دانمارک ، کیل استرالیا در سال 2014 مقابل هلند و تاکاشی اینو از ژاپن در سال 2018 مقابل بلژیک.

انتهای پیام / 4048 /

خروج از نسخه موبایل