ورزشی

آب پاکی AFC روی دست استقلال و پرسپولیس بعد از مهلت ۱۰ روزه/ “حق حضور در لیگ قهرمانان را ندارید” + تصویر نامه

بر اساس گزارش ها شفافکنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۵ دی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که استقلال و پرسپولیس به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ حضور ندارند. پس از صدور رای، به مدت 10 روز فرصت تجدید نظر وجود دارد که دیروز منقضی می شود.

بر این اساس، کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 17 ژانویه (27 دسامبر) نامه جدیدی ارسال کرد که در آن هیچ اتفاق خاصی در این مدت رخ نداده و هیچ تغییری در تصمیمات قبلی صورت نگرفته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین نامه خود در این خصوص، همانند نظرسنجی های قبلی، صلاحیت استقلال و پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان را تایید نکرد و با اعلام پیگیری این پرونده در کمیته اخلاق و انضباطی، خشمگین شده است. آب تمیز در دست این دو باشگاه است.

خبرنگار اخبار ورزشی به نامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه پرسپولیس ارسال کرده بود، دسترسی پیدا کرد، همان متنی که برای باشگاه استقلال ارسال شده بود.

متن جدیدترین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است:

1. مجوز باشگاه پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2022 طبق مفاد بند 14.4 و 14.5 قوانین مجوز باشگاه های کنفدراسیون فوتبال آسیا (همراه با ماده 4.1.4 آیین نامه پذیرش AFC هیئت کنترل باطل می شود. ). مشخص شد که باشگاه پرسپولیس (نماینده ایران) تمامی ضوابط اجباری مندرج در مواد 3.1 و 3.2 (بند الف) قوانین صدور مجوز باشگاه های کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت نمی کند و بنابراین نباید مجوز دریافت می کرد.

۲- باشگاه پرسپولیس از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم شناخته شد.

3. کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامات لازم را برای اطمینان از اجرای این تصمیم انجام خواهد داد.

این پرونده برای بررسی بیشتر و اقدام (در صورت لزوم) به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع خواهد شد.

تیم فوتبال پرسپولیس، تیم فوتبال استقلال، لیگ قهرمانان آسیا،
در این نامه آمده است: «این تصمیم قابل تجدیدنظر انحصاراً در دادگاه داوری ورزش (CAS) ظرف 10 روز پس از تصمیم قابل اعتراض است.

قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022 روز گذشته با حضور دو تیم فولاد و سپاهان از ایران برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا