ورزشی

آخرین قاب از خرید جدید استقلال در قطر تلخ بود

آفتاب‌‌نیوز :

باشگاه استقلال ظهر امروز از جذب جلال الدین ماشاریپوف خبر داد. کاپیتان تیم ملی ازبکستان که سابقه بازی در النصر و شباب الاهلی را نیز در کارنامه دارد، پس از حذف تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، با آبی پوشان به توافق رسید.

ماشاریپوف که کاپیتان تیم ملی کشورش محسوب می‌شود، در جام ملت‌های آسیا یکی از مهره‌های ثابت ترکیب سرچکو کاتانچ بود و بجز دیدار برابر استرالیا، در سایر مسابقات از ابتدا به میدان رفت که هم مقابل کانگورو‌ها و هم در جدال برابر تایلند، پاس گل داد.

این بازیکن در بازی نخست برابر سوریه نمره ۷.۴ را کسب کرد. او در این بازی ۲ پاس کلیدی داد و ۸۳ درصد پاس صحیح را به ثبت رساند. کاپیتان ازبک‌ها در جریان پیروزی سه بر صفر مقابل هند باز هم آمار ۸۳ درصد پاس صحیح را از خود بجا گذاشت و با یک پاس کلیدی، نمره ۷.۸ را کسب کرد.

آخرین قاب از خرید جدید استقلال در قطر تلخ بود

او مقابل استرالیا در نیمه دوم به میدان آمد که ۹۰ درصد پاس هایش صحیح بودند و یک پاس گل داد و نمره ۷.۳ را گرفت. ماشاریپوف برابر تایلند ضمن ثبت یک پاس گل، سه پاس کلیدی داد و آمار ۷۵ درصد پاس صحیح را ثبت کرد و نمره ۷.۴ را به دست آورد.

ماشاریپوف مقابل قطر نیز عملکرد خوبی داشت. او پنج پاس کلیدی به هم تیمی هایش داد، ۷۳ درصد پاس هایش صحیح بود، دو بار اقدام به شوت زنی کرد، در ۴۴ دوئلی که با بازیکنان حریف داشت، در ۱۵ مورد پیروز شد و یک مرتبه نیز مانع از باز شدن دروازه تیمش شد، اما آمار عجیب و غریب ۴۵ بار از دست دادن مالکیت توپ و همچنین هدر رفتن ضربه پنالتی، سبب شد تا او نمره پایین ۶.۸ را کسب کند.

در دیدار روز گذشته و زمانیکه کار به ضربات پنالتی کشیده شد، ماشاریپوف پشت پنالتی پنجم تیمش ایستاد که ضربه بد او به مرکز دروازه زده شد و مشعل برشم، سنگربان تیم ملی قطر نیز توانست به راحتی آن را مهار کند تا آخرین تصویر از خرید جدید استقلال، اینگونه به ثبت برسد.

بدون شک ماشاریپوف می‌تواند یکی از خرید‌های خوب استقلال در سال‌های اخیر باشد. بازیکنی که توانایی بازی در پست وینگر چپ و مهاجم را دارد و منجر به تقویت بخش هجومی آبی‌ها خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا