ورزشی

آخرین وضعیت استقلال در پرونده کسر امتیاز

بعد از اعلام سقف قرارداد و برخی بندهای دیگر برای نقل و انتقالات فصل بیست و سوم فوتبال ایران، باشگاه‌های زیادی درگیر آن شدند.

ابتدا این سپاهان بود که کاملا مشخص بود با ریخت و پاشی که صورت داده و موفق به جذب ستاره‌ها شده بود، پایش به این پرونده باز شود. بعد از بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته انضباطی آنها اولین قربانی این قانون شدند و ضمن کسر چهار امتیاز و محرومیت چند جلسه‌ای برای برخی ستاره‌ها، جرایمی مالی نیز گریبان آنها را گرفت تا تیمی که مورایس می‌توانست با اقتدار در صدر جدول ببیند، مدتی را از گروه مدعیان دور بماند.

بعد از سپاهان نوبت پرسپولیس بود که پایش در خصوص این قانون به کمیته انضباطی باز شود؛ سرخ‌ها در نهایت به واسطه تخلف در پرونده گئورگی گولسیانی و قبول پرداخت مالیات مدافع گرجستانی خود با کسر یک امتیاز از این پرونده خارج شدند. هرچند آنها در ادامه نیز با ادعاهای دیگری نیز مواجه شدند تا پرونده این تیم بار دیگر به کمیته انضباطی باز شود.

اما سومین تیم استقلال بود؛ تیمی که مدیریت آن بعد از ماجراهای ابتدای فصل به علی خطیر رسید، فردی که یک پای تدوین قوانین مربوط به نقل و انتقالات و سقف آن بود.

با گذشت چند ماه از این پرونده و بحث‌هایی که در خصوص تخلفات استقلال شکل گرفته بود، در نهایت اعلام شد این باشگاه با اتهام تخلف در شش بحث پرونده‌اش مورد بررسی کمیته انضباطی قرار خواهد گرفت.

هرچند با ارجاع این پرونده به کمیته انضباطی نیز برخلاف دو تیم دیگر (سپاهان و پرسپولیس) مدت اعلام نتیجه آن خیلی طولانی‌تر از انتظار هواداران فوتبال‌دوست بوده است.

اکنون اما از ساعاتی پیش گمانه‌زنی زیادی در خصوص رای احتمالی کمیته انضباطی درباره پرونده استقلال شکل گرفته است. حسین خبیری عضو هیئت مدیره پرسپولیس با انتشار متنی سراسر گلایه‌آمیز، کد زیادی درباره احتمال اینکه (از استقلال کسر امتیاز نشود) داده است.

خبیری در بخشی از متن اعتراضی خود با استناد به اینکه از پنج عضو حاضر در کمیته انضباطی، سه عضو رای به عدم تخلف استقلال داده‌اند، از چرایی این موضوع گفته و اینکه در صورت محرز شدن تخلف، نیازی به رای‌گیری نیست!

با این حال گفته می‌شود رای کمیته انضباطی در خصوص پرونده اتهامات نقل و انتقالات استقلال امروز اعلام خواهد شد و باید دید با اعلام رسمی آن، چه موضعی از سوی کمیته انضباطی اعلام شده و با چه واکنش‌هایی همراه خواهد بود.

258 258

دکمه بازگشت به بالا