اقتصادی

آرایش نظامی طرفین درگیر لیبی در جبهه های شهر سرت/تهدید اروپا به تحریم کشورهای دخیل در جنگ

با وجود تلاش برای مهار تنش در لیبی و تهدید اروپا برای اعمال تحریم بر کشورهای خارجی درگیر در این درگیری ، گزارش هایی از بسیج نظامی از دو طرف میدان نبرد لیبی برای شروع عملیات برای آزادسازی شهر استراتژیک منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از Sky News ، رسانه هاي ارتش ليبي روز شنبه گزارش دادند كه سواحل مشرف به شهرهاي سرت ، راس العنف و برگا شاهد گروهي از نيروهاي ارتش ملي ليبي وابسته به خليفه هافتار هستند.

در همین حال ، رویترز گزارش داد که دولت ائتلاف ملی لیبی به رهبری فیض ال Sarajj شبه نظامیان مسلح را در نزدیکی شهر Sirte بسیج کرده است.

سیرت دروازه ورود به میادین اصلی نفتی در لیبی است.

رسانه های جنگی لیبی عکس هایی از گشت های اطلاعاتی را توییت کردند. این عکس ها حضور شدید نیروهای خلیفه هافتار در سواحل لیبی را برای آماده سازی برای عملیات Sirte نشان می دهد.

شاهدان همچنین گفتند که شبه نظامیان مسلح وابسته به دولت السرج حدود 200 وسیله نقلیه زره پوش را به میتراسا در سواحل مدیترانه و در شهر تاججا منتقل کردند و یک سوم راه سیرت است.

پیش از این احمد المصمری سخنگوی ارتش “ملی” لیبی گفته بود که در ساعات آینده شاهد درگیری های بزرگی در شهرهای سیرته و الجعفره خواهیم بود.

وی به حرکت گسترده شبه نظامیان وابسته به ترکیه و دولت ائتلاف ملی لیبی در اطراف این دو منطقه اشاره کرد و گفت: نیروهای ترکیه Misurata را به پایگاهی برای عملیات نظامی در درگیری سیرت تبدیل کرده اند.

هشدار اروپا

در همین حال ، فرانسه ، آلمان و ایتالیا اعلام آمادگی خود را برای اعمال تحریم برای کشورهای خارجی درگیر در نقض تحریم تسلیحاتی به لیبی و تشدید تنش در کشور جنگ زده اعلام کردند.

در بیانیه مشترک صادر شده در روز شنبه ، سه کشور از همه گروه های خارجی خواستند تا به مشارکت خود در لیبی پایان دهند و به قطعنامه شورای امنیت در مورد تحریم تسلیحات تحمیل شده به لیبی احترام بگذارند.

در این بیانیه آمده است: “ما آماده هستیم كه كشورهایی را كه نقض قطعنامه های شورای امنیت هستند ، اعم از زمین ، هوا یا دریا در صورت نقض این تصمیم ، مجازات كنیم.”

روز جمعه ، وزارت خارجه فرانسه تأكید كرد كه ایالات متحده باید اقدامات بیشتری برای متوقف كردن ارسال سلاح به لیبی انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا