ورزشی

آزمایشگاه‌های «برتر» و «رشدیافته» عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معرفی شدند

با حوزر على عليه السلام تحكيلو و عكستوى دانش بنيان ريس‌محمور;

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصادی رئیس جمهور و مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی ضمن تقدیر از مراکز عضو برتر شبکه، آزمایشگاه هایی که نسبت به ارزیابی عملکرد سال 1398 پیشرفت چشمگیری داشتند، معرفی شدند. معرفی و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی حمایت از علم، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری همه ساله با هدف تلفیق تجربیات، معرفی مراکز آزمایشگاهی توانمند و ترویج و پرورش الگویی برای به اشتراک گذاری تجهیزات و توانمندی ها در این حوزه، نشستی با حضور مدیران مرکز اعضای بدن، رابطان و فعالان این حوزه برگزار می شود.

شرکت کنندگان در این رویداد که هر ساله به میزبانی یکی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی برگزار می شود، ضمن تعامل و گفتگو با یکدیگر، آخرین اقدامات، دستاوردها و تجربیات را به بحث گذاشته و با ظرفیت ها و توانمندی های یکدیگر از جمله مرکز میزبان این رویداد همچنین فرصتی برای مدیران و فعالان مراکز عضو شبکه است تا ضمن بیان دغدغه‌ها و چالش‌های خود، دیدگاه‌های خود را با مسئولان شبکه آزمایشگاه فناوری راهبردی در میان بگذارند و راه‌های آینده را به بحث و تبادل نظر و تبادل نظر بپردازند. توسعه خدمات آزمایشگاهی و ارتقای ظرفیت ها به آن نگاه کنید.

نشست سالانه، اما هدف دیگری را نیز دنبال می کند که ایجاد انگیزه، ترویج و فرهنگ سازی توسعه ظرفیت های آزمایشگاهی، مشتری مداری، ارتقای استانداردها و روش های آزمایش و در نهایت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان با بهره مندی از تحقیقات مؤثر است. ارتقای کیفیت محصول و تحول اقتصادی دانش بنیان است با توجه به این هدف، همه ساله و در چارچوب این رویداد، مدیران مراکز برتر آزمایشگاهی، آزمایشگاه هایی که نسبت به سال قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده اند و همچنین ارتباطات آزمایشگاهی که رابط بین مراکز عضو و شبکه آزمایشگاهی می باشد. مورد ستایش قرار می گیرند.

** تقدیر از مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاه فناوری راهبردی

در نشست امسال نیز با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی، دستیار علمی، فناوری و اقتصادی نهاد ریاست جمهوری و رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، 20 مرکز آزمایشگاهی برتر و 33 آزمایشگاه در مقایسه با سال گذشته با اهدای لوح و جایزه نقدی رشد چشمگیری را تجربه کرد.

در این مراسم «مرکز تحقیقات متالورژی رازی» به عنوان رتبه اول آزمایشگاهی شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی شناخته شد.

علاوه بر این مراسم ، بنیاد رازی برای علوم کاربردی ، şarkht inşehir inşağın ក្រ្រ្រ្រ្រ្រ្ន្ន្ន្ន្ន្ន្ន្ន្ន្នា petrochemicals ایران ، آزمایشگاه مرکزی انستیتوی تحقیقات شیمی و مهندسی ایران ، موسسه تحقیقاتی توسعه شیمیایی دانشگاه جهاد ، استاندارد دانش ، آزمون سکوت ، آزمایشگاه جامع آزمایشگاه جامع آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی، آزمایشگاه‌های مرجع سازمان تحقیقات علمی و صنعتی ایران، مرکز تحقیقات صنعت نفت، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز، پژوهشکده رنگ، شرکت کیمیا شنغرف پارس تجلیل شدند.

** قدردانی از رشد مراکز عضو در ارائه خدمات آزمایشگاهی

از دیگر بخش‌های نشست مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی، شناخت و معرفی آزمایشگاه‌هایی بود که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری در ارائه خدمات، زیرساخت‌ها و قابلیت‌ها داشته‌اند. بر اساس ارزیابی کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی و بر اساس معیارهای مشخص، 33 مرکز عضو شبکه توانستند با توجه به عملکرد خود در سال 1400 جای یک مرکز “توسعه یافته” را به خود اختصاص دهند.

به این ترتیب دانشگاه صنعتی شریف موسسه توسعه جهاد صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت دانشگاه صنعتی شریف، مرکز تحقیقات علوم و مهندسی مواد، دانشگاه علوم زیستی ابن سینا، دانشگاه گروه پزشکی و خدمات، دانشگاه علوم و خدمات پزشکی کرمانشاه، دانشگاه خاتم پلیمر، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دامغان، مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی مشهد، دانشگاه یزد، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، دانشگاه علوم پزشکی اهواز علوم، دانشگاه دانا پلاستیک، شرکت تعاونی دانش بنیان جیست فناوران نوین، شرکت تعاونی تولید رنگ و رزین، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز، شرکت حفاظت محیط زیست پاک، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دانشگاه تبریز آزمایشگاه سلولی و بیوتکنولوژی پایه وطان، شرکت سنک کے سناک کے سنات سپاهان، دانشکد سمنان بردیس بدیس علم کاکلی شیمی، دانشکد صنک کے کے هوافضای کے، شرکت سنک کے سانگ کے سنات هازر دیرای فرس. ، دانشگاه گیلان، گروه مواد دندانپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، شرکت مهندسین آزمون سپاهان، شرکت مهندسی صنعت کیفیت نامداران، پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت توسعه سلامت آسیا معروف به «رشدیافت» آزمایشگاه ها تعیین شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا