آزمون کاغذی یا آنلاین؛ کدام برای دانش‌آموزان بهتر است؟

آزمون کاغذی یا آنلاین؛ کدام برای دانش‌آموزان بهتر است؟

اخبار ورزشی/خراسان رضوی در این روز و عصر دیجیتال، تعجبی ندارد که دانش‌آموزان در کلاس درس به‌تدریج مدادها را با پیکسل‌ها جایگزین کنند. نیروی محرکه این تغییر این باور است که آزمون با رایانه به جای مداد، دانش‌آموزان را برای آینده‌ای مبتنی بر فناوری آماده‌تر می‌کند.

با فراگیر شدن آزمون‌های رایانه‌ای، سوالاتی در مورد تاثیر کلی این آزمون بر کودکان مطرح می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهند که در این مورد مهارت‌های اساسی در زبان انگلیسی و ریاضی نادیده گرفته می‌شوند.

در زمینه آزمون مبتنی بر رایانه، این مورد می‌تواند دانش‌آموزی باشد که چندین کار درک سؤال، فرمول‌بندی پاسخ و پیمایش در بستر دیجیتال را انجام دهد.

جالب توجه است، تجزیه وتحلیل این تحقیق الگویی را نشان داد که دانش‌آموزان جوان‌تر با مهارت‌های رایانه‌ای ابتدایی‌تر نمرات بالاتری را هنگام آزمون روی کاغذ داشتند. این تأثیر با افزایش سن دانش‌آموزان، کاهش یافت. علاوه بر این، وظایفی که چندین مرحله را می‌طلبد باعث کاهش نمرات در تست‌های مبتنی بر رایانه شد.

ارث گزارش کرد، به نظر می‌رسد نتایج به این معناست که خود حالت آزمون ممکن است به بار شناختی دانش‌آموزان در طول جلسات آزمون اضافه کند. برای سؤالات نسبتاً ساده، این دانش‌آموزان در ارزیابی‌های رایانه‌ای نمره بالاتری (حدود هفت درصد) کسب کردند اما هنگامی که با سؤالات پیچیده مواجه شدند، در ارزیابی‌های کاغذی نمره بهتری گرفتند (حدود ۱۲درصد).

با این حال، واضح است که آزمون با رایانه در مقایسه با آزمون کاغذی تجربه متفاوتی است. مدارس می‌توانند تنظیمات کمی را برای بهبود محیط آموزشی در نظر بگیرند. دادن زمان اضافی به دانش‌آموزان برای انجام کارهای پیچیده یا آزمون‌های رایانه‌ای می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در عملکرد آنها ایجاد کند.

علاوه بر این، به حداقل رساندن حواس‌پرتی‌های دیجیتالی، مانند پنجره‌های باز، تب‌های متعدد و بازی‌های آنلاین در طول آزمون‌ها و کلاس‌ها، می‌تواند فضای متمرکز و سازنده‌تری ایجاد کند.

به گزارش اخبار ورزشی، در دنیای امروز، نظام تعلیم و تربیت با توجه به تحولات سریع و پیچیدگی‌های مختلف، با چالش‌های بسیاری مواجه شده است و نقش مدیریت خلاقانه و کارآفرینانه مدارس بیش از پیش اهمیت یافته است و حضور آنلاین دانش‌آموزان در مدارس و یا جلسات آزمون آنلاین نیز پیرو خلاقیت مدارس خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا