ورزشی

آسمان خراش‌ها به دنبال جبران ناکامی در جام جهانی

بازی‌های آسیایی هانگژو

آسمان خراش‌ها به دنبال جبران ناکامی در جام جهانی

تیم‌ملی بسکتبال کشورمان درحالی راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود که به تازگی از رقابت‌های سنگین جام‌جهانی بازگشته است.

به‌ گزارش ‌خبرنگار ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی، تیم‌ملی بسکتبال کشورمان درحالی راهی بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود که به تازگی از رقابت‌های سنگین جام‌جهانی بازگشته است. با توجه به ناکامی مطلق تیم ملی دراین مسابقات که با قرار گرفتن در جایگاه سی یکم جهان به پایان رسید انتظار می رود آسمان خراش‌های ایران حداقل بتوانند در این المپیک آسیایی نتیجه مطلوب تری را کسب کنند تا به نوعی بتوانند ناکامی تلخ جهانی را جبران کرده باشند. البته که انتظار گرفتن مدال طلا از تیم ملی فعلی چندان منطقی نیست چرا که بسکتبال ایران در ادوار گذشته این بازی‌ها نیز با وجود داشتن ستاره‌هایی چون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی هم به چنین جایگاهی دست پیدا نکرده است.

بسکتبال ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی فقط 5 بار موفق به رفتن روی سکو شده است که 3 بار آن در سال‌های 1951، 2006 و 2010 بوده و ایران در این سه دوره مدال برنز بازیها را به دست آورده است و دوبار هم در سال 2014 و 2018 تیم ملی ایران موفق شد مدال نقره بازی‌ها را کسب کند و برای دومین بار نایب قهرمان المپیک آسیا شود.

شاگردان هاکان دمیر هر چند که در مسابقات جام‌جهانی با 5 باخت نمایشی شایسته‌ای نداشتند، اما در تلاش هستند تا با آمادگی بهتری پای به هانگژو بگذارند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا تیم ملی ایران می تواند در این بازیها به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کند یا خیر.

بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال ایران در گروه A این مسابقات با تیم‌های قزاقستان، عربستان و امارات همگروه است.

گروه بندی رقابت‌های بسکتبال بازی‌های آسیایی هانگژو به شرح زیر است:

گروه A

ایران، قراقستان، عربستان و امارات

گروه B

چین، لبنان، چین تایپه و مغولستان

گروه C

اردن، فیلیپین، بحرین و تایلند

گروه D

ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و قطر

برنامه بازی‌های ایران (ساعت‌ها به وقت محلی هانگژو)

بازی اول)

ایران – امارات: سه‌شنبه 4 آنلاین 1402، ساعت 11:00

بازی دوم)

ایران – عربستان: پنج‌شنبه 6 آنلاین 1402، ساعت 17:30

بازی سوم)

ایران – قزاقستان: شنبه 8 آنلاین 1402، ساعت 13:30

تیم‌های اول هر گروه بصورت مستقیم به مرحله حذفی راه پیدا می‌کنند و تیم‌های دوم و سوم گروه  A و B همچنین گروه‌های C و D هم بصورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا چهره چهار تیم دیگر این مرحله مشخص شود.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا