ورزشی

آشنایی با بدشانس‌ترین لژیونر فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی؛ مهرداد محمدی، مهاجمی که در گلزنی تبحر دارد اما از بخت بدش به هر تیمی می‌رود، آن تیم طعم سقوط را می‌چشد. شاید اگر بازیکنان دیگر تیمش، حتی 50 درصد توانایی‌های محمدی را داشتند، حالا نام او در زمره سقوطی‌ها قرار نمی‌گرفت. مهرداد محمدی درخشش خود را در راه‌آهن آغاز کرد. فصل اول او یک گل زد و این تیم با هدایت فرهاد کاظمی موفق شد در هفته پایانی مجوز بقا در لیگ برتر را کسب کند.
فصل دوم حضور مهرداد در راه‌آهن اما این تیم اسیر حواشی مدیریتی شد و نتوانست آنطور که باید نتیجه بگیرد. محمدی اما در 28 بازی 10 گل برای راه‌آهن زد اما درخشش او هم برای باقی ماندن تیمش در لیگ برتر کافی نبود. مهرداد که با پیشنهاد سپاهان مواجه شد، به اصفهان رفت تا برای این تیم قدرتمند بازی کند. در سپاهان هم محمدی اغلب به عنوان گوش کناری به میدان رفت و نه مهاجم هدف. با این حال نمایش او مورد توجه تیم پرتغالی دپورتیوو آوس قرار گرفت تا مهرداد به اروپا کوچ و بازی در لیگ پرتغال را تجربه کند.
بدون شک بهترین بازیکن دپورتیوو آوس در آن فصل کسی نبود جز مهرداد محمدی. مهاجم ایرانی 28 بار در ترکیب آوس قرار گرفت و 8 گل سرنوشت‌ساز به ثمر رساند اما در نهایت تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرد. این دومین سقوط مهرداد با تیم‌هایش بود. آوس در آن فصل یک تیم نه چندان قدرتمند بود که گل‌های مهرداد امیدهایش برای بقا را زنده نگه داشت. البته چه سود که در نهایت این اتفاق رخ نداد و محمدی هم ترجیح داد به خاورمیانه برگردد و این بار پیراهن العربی را بپوشد.
در فصل اول حضور در العربی اوضاع بر وفق مراد مهرداد بود و او موفق شد 10گل برای تیمش بزند. در فصل بعد مصدومیت گریبان محمدی را گرفت و او به دلیل انجام عمل جراحی و سپس بازگشت کمتر در ترکیب قرار گرفت. همین بهانه‌ای شد تا مسئولان العربی که برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگیدند، با محمدی قطع همکاری کرده و عمر السوما را به عنوان جانشین او به ترکیب اضافه کنند.
محمدی که چند پیشنهاد خوب از تیم‌های ایرانی داشت، تصمیم گرفت در لیگ ستارگان قطر بماند و به السیلیه برود. تیمی که برای فرار از خطر سقوط تلاش کرد اما نتیجه‌ای حاصل نشد. مهرداد که ابتدای فصل و قبل از انتقال یک گل برای العربی به ثمر رسانده بود، 8 بار هم تور دروازه رقبای السیلیه را باز کرد تا در نهایت با 9 گل زده یکی از بهترین گلزنان لیگ ستارگان لقب بگیرد.
در نهایت اما السیلیه با کسب 16 امتیاز از 22 بازی به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا محمدی برای سومین بار چنین شرایطی را تجربه کند. مهرداد که نشان داده مهاجمی گلزن محسوب می‌شود، تاکنون دو بار هم برای تیم ملی ایران به میدان رفته و با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی و شناختی که از او دارد، می‌تواند دوباره در اردوی ایران حاضر شود. اتفاقی که در صورت وقوع می‌تواند مهرداد محمدی را به یکی از لژیونرهای ملی‌پوش فوتبال ایران بدل کند. البته اگر او تصمیمی برای بازگشت به لیگ ایران نداشته باشد.

257 251

دکمه بازگشت به بالا