فعالان کسب و کار

آشنایی با قرص نووهیل

ترکیبات قرص نووهیل

از بخش قبلی متوجه شدیم که قرص نووهیل یک دارو با پایه ی گیاهی است. این داروها از این لحاظ که عوارض جانبی در پی ندارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این بخش از مقاله قصد داریم دو ماده ی پروپولیس و اکیناسه را برای شما معرفی کنیم:

پروپولیس

جالب است بدانید که عصاره ی پروپولیس از کندوی زنبور عسل به دست می آید. این ماده در حقیقت قوی ترین سد دفاعی زنبور در برابر عوامل عفونی و مهاجم به کندو شناخته شده است. پروپولیس که به آن بره موم نیز گفته می شود، دارای خواص شگفت انگیزی در زمینه ی مبارزه با انواع باکتری ها و ویروس ها دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که یونانیان از این ماده برای درمان آبسه استفاده می کردند. استفاده از پروپولیس در میان آشوری ها نیز رواج داشته و آن را روی زخم ها و تومور ها قرار می دادند تا عفونت را کنترل کنند و روند بهبود تسریع یابد. مصریان باستان نیز از این ماده برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند.

با توجه به این که موقعیت زنبورها و درختان و گل هایی که به آن ها دسترسی دارند چگونه است، انواع متفاوتی از پروپولیس تولید می شود. جالب است بدانید ترکیبات بره موم اروپایی با ترکیبات بره مومی که از کشور برزیل به دست می آید متفاوت است. با این حال فواید کلی این محصولات با یکدیگر مشابه است. این ماده در درمان انواع سرطان، تبخال و تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر و کار آمد است.

اکیناسه

سرخارگل نام دیگر این گیاه است که گل های بنفش رنگی دارد. این دارو اثرات بسیار چشمگیری در رفع سرماخوردگی از خود نشان داده است. اکیناسه گیاهی علفی و چند ساله از تیره ی کاسنی است. مواد ارزشمندی از قبیل ترکیبات آلکیل آمیدی، ایزوبوتیل آمید، اسید شیکوریک و … در عصاره ی این گیاه دیده شده است. این گیاه به عنوان تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن، فعالیت به عنوان یک آنتی ویروس و آنتی باکتریال مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین خواصی نظیر باز کنندگی عروق و ضد التهاب از این گیاه به اثبات رسیده است. از همین رو، اکثر داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که منشاء گیاهی دارند، حتما از عصاره ی این گیاه نیز در ترکیبات داروی خود استفاده می کنند.

Getting to know Novohil tablets

ویژگی های قرص نووهیل

در این بخش از مقاله ویژگی های قرص نووهیل را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

  • تسکین دهنده ی احساس ناراحتی و سوزش گلو
  • پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا
  • ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس
  • تقویت کننده ی سیستم ایمنی
  • حاوی عصاره ی اکیناسه و پروپولیس

نحوه ی مصرف قرص نووهیل

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

  • ۱ قرص یک یا دو بار در روز همراه با وعده ی غذایی اصلی با یک لیوان آب میل شود.

بهترین زمان مصرف قرص نووهیل

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قرص نووهیل چه زمانی است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مشکلات گوارشی، این قرص همراه با وعده ی غذایی اصلی میل شود. به طور کلی مصرف آن بعد از صبحانه یا ناهار می تواند مفید باشد. با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

هشدارها در رابطه با قرص نووهیل

  • دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.
  • این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.
  • هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.
  • لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.
  • همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.
  • این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.
  • از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.
  • اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

موارد منع مصرف قرص نووهیل

  • در صورتی که به هر یک از اجزای سازنده ی این دارو، حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید.
  • چنان چه در شرایط زیر قرار دارید، از مصرف قوص نووهیل بپرهیزید:
  • ابتلا به بیماری‌ های سیستمیک پیش رونده
  • بیماری‌ های خود ایمنی
  • نقص‌ های سیستم ایمنی
  • بیماری ‌های مرتبط با گلبول‌ های سفید خون
  • سرکوب سیستم ایمنی به عنوان مثال در صورت مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی
  • واکنش‌ های آلرژیک از جمله آسم
  • در صورت بروز واکنش‌ های آلرژیک به دنبال مصرف قرص نووهیل، مصرف را فورا قطع کرده و با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.
  • مصرف این فرآورده در افرادی که به عسل آلرژی دارند توصیه نمی‌ شود.
  • استفاده از این این فرآورده در کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌ شود.

قرص نووهیل در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  مصرف قرص نووهیل در این دوران توصیه نمی شود. مگر این که پزشک با اطلاع از بارداری برای شما تجویز کرده باشد.

قرص نووهیل در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف قرص نووهیل

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد. این قرص می تواند برای افراد مسن، افرادی که مدت زیادی درگیر یک بیماری بوده اند، برای افراد کرونایی، برای کودکان دارای سوء تغذیه با تجویز پزشک مناسب باشد.

عوارض جانبی قرص نووهیل

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است. با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی قرص نووهیل حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد. همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی قرص نووهیل

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص نووهیل و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد. مصرف همزمان این فرآورده در افرادی که از داروهای زیر استفاده می کنند، توصیه نمی شود:

  • داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نظیر تاکرولیموس، مایکوفنولات، سیکلوسپورین، آزاتیوپورین و …
  • میدازولام و کافئین

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور در بسته بندی سی عددی، تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت  ۱۸۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت قرص نووهیل با دیگر داروهای تقویت سیستم ایمنی

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشما به طور مداوم در معرض میکروارگانیسم هایی هستیم که از طریق سیستم تنفسی، بلعیدن و یا عبور از پوست و غشای مخاطی وارد بدن می شوند. اینکه این میکروارگانیسم ها به بیماری منجر می شوند یا خیر، توسط یکپارچگی مکانیسم های دفاعی بدن یا سیستم ایمنی بدن ما تعیین می شود. وقتی سیستم ایمنی بدن ما به درستی کار می کند، حتی متوجه آن نمی شویم. اما وقتی سیستم ایمنی کم یا بیش از حد فعالیت می کند، بیشتر در معرض خطر ابتلا بیماری و یا انواع عفونت قرار می گیریم.
چگونه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید؟ تقویت سیستم ایمنی در یک روز و یک ثانیه اتفاق نمی افتد. تقویت سیستم ایمنی بدن با تغییر سبک زندگی و استفاده از  مکمل های رژیمی ممکن می شود. اثرات مثبت بسیاری از ترکیبات گیاهی و یا مولتی ویتامینی در تقویت سیستم ایمنی مشخص شده است. استفاده از این مکمل ها در حال حاضر در بین بیشتر کشورهای جهان رایج است.
قرص نووهیل حاوی عصاره پروپولیس و اکیناسه می باشد که جهت تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارد. همچنین این مکمل با اثر ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروس جهت پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا موثر بوده و تسکین دهنده احساس ناراحتی و سوزش گلو به ویژه در زمان سرماخوردگی می باشد.

نتیجه گیری:

جعبه ای 30 عددی قرص نوو هیل با دارا بودن عصاره ی اکیناسه و پروپولیس، دارای اثرات ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروس بوده و می تواند به تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا و تسکین احساس ناراحتی و سوزش گلو به ویژه در زمان سرماخوردگی کمک نماید. این محصول فاقد گلوتن بوده و در مبتلایان به سلیاک و حساسیت به گلوتن نیز قابل مصرف است. تفاوت این دارو با دیگر داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن، ترکیبات گیاهی آن است. این موضوع سبب می شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. داشتن عوارض جانبی خود می تواند از عوامل تضعیف کننده ی سیستم ایمنی بدن باشد.  برای خرید اینترنتی دارو از داروخانه کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا