ورزشی

آغاز لیگ برتر بسکتبال با دیدار مدافع عنوان قهرمانی وتیم تازه وارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فصل جدید رقابت های بسکتبال باشگاه های لیگ برتر کشور از فردا آغاز می شود. این فصل مسابقات نیز مانند سال گذشته با حضور 16 تیم از جمله شهرداری گرگان مدافع عنوان قهرمانی و سیرجان و سپاهان که تازه وارد لیگ هستند برگزار می شود.

مربیان بیشتر از بازیکنان مستحق اخبار هستند

برای ایجاد فصل جدید رقابت های باشگاه بسکتبال ، تبادلات زیادی انجام شد که برخی از آنها به ویژه در بین مربیان مهم بود. اگر انتقال بازیکنانی مانند محمد جمشیدی از نفت آبادان به شهرک گرگان در سال گذشته تبدیل به یک بمب نقل و انتقالات شد ، امسال مربیان و نقل و انتقالات آنها چیزهایی از این قبیل می دانند. جایی که مهران شاهین طبا ، سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال پس از دو سال به عنوان کادر فنی شهرداری گرگان به شیمیدار پیوست و تیم را قهرمان کرد و جای خود را به مهران حاتمی داد که سال گذشته در لیگ برتر مربیگری نکرد. اما اکنون دستیار سرمربی تیم ملی بسکتبال مسئول هدایت مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر است.

پس از جدایی از گرگانیس ، شاهین طبا هدایت تیم شیمیدر را بر عهده گرفت که سال گذشته مقام سوم را کسب کرد. مصطفی هاشمی عنوان سوم شیمی را به دست آورد. سرمربی جدید تیم ملی که جانشین مهران شاهین طبا (در تیم ملی) و در عرصه باشگاهی شد ، با وجود اختلافات زیاد و آشکاری که با مهرامی دارد ، با آنها برای هدایت تیم موافقت کرد.

بنابراین ، مبادله های انجام شده برای رقابت های باشگاهی بسکتبال فصل جدید ارزشمندتر از بازیکنان مربیان است. در حالی که بازیکنانی هستند که نقل و انتقالات آنها زیر سوال می رود ، مانند محمد حسن زاده و سعید داورپناه که سال گذشته در ترکیب نفت حضور داشتند و در مقطعی مهرام را مورد انتقاد قرار دادند ، امسال در این تیم بازی خواهند کرد!

البته حاشیه های ساخته شده توسط محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی نیز در جای خود محفوظ است؛ بازیکنانی که همزمان دو تیم را درگیر می کنند و در نهایت وظایف آنها به کمیته انضباطی آورده می شود.

شروع لیگ برتر بسکتبال با دیدار مدافع عنوان قهرمانی و تیم تازه وارد

لیگ برتر جدید

فصل جدید رقابتهای بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در شرایطی برگزار شد که تنها برگزارکنندگان سپاهان و سیرجان در بین 16 تیم شرکت کننده هیچ تجربه ای در لیگ برتر نداشتند. البته سیرجانی با جذب علی ارزومندی ، مربی سابق مهرام و گرفتن دو بازیکن آمریکایی و روسی خود را برای بازی در لیگ برتر آماده کرده است.

در بین تیم های پیوستن به صنایع هرمزگان ، اسامی جدیدی در لیگ برتر وجود دارد. لیگ برتر جدید اما با تجربه. این تیم همان شهر بندرعباس است که امتیاز آن به صنایع هرمزگان تعلق گرفته است و امسال قرار است با هدایت رضا هنگ پور در این مسابقه شرکت کند. به عنوان مدافع هوایی مشهد به نام تهران و یکی از تیم های زیر نظر شیمی دانان در این مسابقات شرکت می کنند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آویژه صنعت مشهد تنها تیم لیگ برتر بسکتبال است که مربی خارجی دارد و رعد پدافند ، صنایع هرمزگان و ارتش تنها تیم هایی هستند که در بین اعضای خود متحدان خارجی ندارند.

شاکیانی که همچنان مطالبه گر هستند

با این وجود لیگ برتر بسکتبال در شرایطی آغاز شد که شهرداری گرگان با وجود باخت مهران شاهین طبا ، همچنان یک رقیب و مدافع قهرمانی باقی مانده است. اگرچه این تیم تعدادی از ستاره های خود را از دست داد ، اما تیم همچنان دارای تیم ثروتمندی است. “پری پتی” که تاثیرگذارترین بازیکن در فینال فصل گذشته بود ، برای چهارمین بار در تیم شهرداری گرگان حضور خواهد داشت. این تیم به غیر از محمد جمشیدی ، افرادی چون کیوان ریاعی ، علی نجفی و امیری صدیقی را نیز در اختیار دارد.

گرگانیس که فصل گذشته با غلبه بر مهرام 3-1 قهرمان لیگ شد ، امسال نیز این تیم را به رقیبی جدی برای آنها تبدیل خواهد کرد. مهرام هزینه بالای شرکت در این فصل را متحمل شد. حضور بازیکنانی مانند مهدی کامرانی ، صمد نیکخواه بهرامی ، سعید داورپناه ، محمد حسن زاده ، محمد اوجاقی ، آرن داوودی و پیتر گریگوریان نیز نشان می دهد که مهرام دورخیز تبادل قهرمانی را آغاز کرده است. این تیم بازیکنان خارجی را نیز جذب کرده است و با داشتن همزمان سرمربی و تحلیلگر تیم ملی (کامران جمشیدوند) یکی از رقبای اصلی است.

هرچند شیمیدار دارای یک تیم جوان است ، اما با حضور مهران شاهین طبا به عنوان کادر فنی اصلی ، تیم همچنان باید در کنار رقبا مورد توجه قرار گیرد. روزبه ارغوان ، نوید رضایی فر ، سینا واحدی که سال گذشته در لیگ برتر برای شاهین طبا به همراه محمد یوسفوند بازی کردند ، از بازیکنان تیم شمیدار در فصل جدید رقابتهای بسکتبال این باشگاه بودند.

شروع لیگ برتر بسکتبال با دیدار مدافع عنوان قهرمانی و تیم تازه وارد

لیگ با دیدار مدافع عنوان قهرمانی و تازه واردان آغاز می شود

16 تیم شرکت کننده در مسابقات باشگاهی بسکتبال مسابقات مقدماتی خود را در دو گروه 8 تیمی انجام خواهند داد. گروه ها به شرح زیر گروه بندی می شوند:

گروه A: شهرداری گرگان ، پالایش نفت آبادان ، ذوب آهن اصفهان ، صنعت مس کرمان ، کوچین آمل ، خانه بسکتبال خوزستان ، ارتش تهران و سیرجان نوین

گروه B: مهرام تهران ، شمیدار قم ، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ، اکسون تهران ، صنعت مس رفسنجان ، تهران رعد پدافند ، صنایع هرمزگان و صنایع آویژه پارسی مشهد

چهار روز اول مسابقات باشگاهی بسکتبال مختص مسابقات گروه A است. اولین مسابقه این گروه بین دو تیم شهرداری گرگان ، مدافع عنوان قهرمانی و سازمان دهندگان سیرجان ، یکی از دو تیم تازه وارد لیگ برتر برگزار می شود.

برنامه این جلسه به شرح زیر است:

شنبه مهرماه
* شهرداری گرگان – برگزار کننده سیرجان (15:00)
نفت آبادان – ارتش (17:30)

یکشنبه ، 16 اکتبر
خانه بسکتبال خوزستان – ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:00)
تمبگا کرمان – کاله (17:30)

دوشنبه مهرماه
ارتش – شهرک گرگان (ساعت 15 بعد از ظهر)
پنگنجور سیرجان – مینیاک آبادان (17:30)

او شینبه است ، او تمیز است
کاله – خانه بسکتبال خوزستان (15:00)
ذوب آهن اصفهان – تمبگا کرمان (17:30)

لیگ بسکتبال متمرکز

مسابقات بسکتبال لیگ برتر در ورزشگاه های تهران و آزادی برگزار می شود. این تصمیمی است که برای سفر برگشت مسابقات گرفته شده است. برای بازیهای حذفی و فراتر از آن ، تصمیمات بر اساس تاج بر اساس شرایط ملی گرفته می شود.

دکمه بازگشت به بالا