اقتصادی

آغاز مرحله بازبینی آثار منتخب جشنواره از یکم شهریور ماه

آغاز مرحله بازبینی آثار منتخب جشنواره از یکم شهریور ماه

دبیر نخستین جشنواره حماسه های نامیرا از آغاز مرحله بازبینی آثار منتخب مرحله بازخوانی این جشنواره از یکم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اخبار ورزشی در آذربایجان شرقی، میثم حبیبی با بیان این که نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی حماسه های نامیرا به همت سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و ذیل کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی برگزار می شود، گفت: ما در طی فرآیند جشنواره بعد از انتشار فراخوان جشنواره و بازخوانی متون ارسال شده توسط کارگردانان به دبیرخانه، به ایستگاه بازبینی نمایش ها رسیده ایم.

وی افزود: از ۳۸ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۲۰ اثر  برای مرحله بازبینی آماده شدند که از این ۲۰ اثر، ۸ اثر از کلانشهر تبریز، ۳ اثر از شهرستان مرند، ۳ اثر از شهرستان مراغه، ۲ اثر از شهرستان اهر، ۲ اثر از شهرستان بناب، ۱ اثر از شهرستان سردرود و ۱ اثر از شهر جدید سهند انتخاب شده اند.

وی ادامه داد:تمرینات ۲۰ اثر منتخب در این مدت پیگیری شده است. مجموعه حوزه هنری آذربایجان شرقی در فرآیند تمرین گروه‌ها در اختیار  گروه‌های راه‌یافته به مرحله بازبینی قرار داده شده بود. لذا انتظار داریم که گروه های منتخب به اهدافی که در فراخوان و چشم انداز جشنواره بود، رسیده باشند چرا که کیفیت آثار برای این رویداد از اولویت های اصلی است.

حبیبی با بیان این که یکم تا پنجم شهریور ماه بازبینی نمایش ها صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: امیدواریم تا مرحله بازبینی با کیفیت عالی برگزار شود. همچنین برای هنرمندانی که در تولید و خلق آثار فعالیت داشتند، آرزوی موفقیت داریم.

وی بیان کرد:  حدود ۲۰۰ تن در ۲۰ اثر منتخب فعالیت دارند که برای هنر دفاع مقدس مایه مباهات است که هنرمندان از صمیم  قلب، گام در جای پای شهدا قرار می دهند و این رویداد نوید از یک جریان صادقانه، بی‌ریا و شرافتمندانه را می‌دهد.

حبیبی در پایان از برگزاری مرحله نهایی جشنواره حماسه های نامیرا در هفته دفاع مقدس(۳۱ شهریور تا ۷ آنلاین ماه ) خبر داده و گفت: آثار منتخب در ۳ روز  و در دو بخش صحنه‌ای و محیطی به رقابت خواهند‌ پرداخت، ضمن اجراهای داوری اجراهای عمومی را در سطح استان خواهند داشت. امید تا بتوانیم استان را با آثار ارزشمند تئاتری که مزین به نام شهدا هست پرفروغ  و پر رونق نگه داریم.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا