اقتصادی

آلمان مکالمه لو رفته درباره حمله به پل کریمه را «واقعی» خواند

سخنگوی وزارت دفاع آلمان اذعان کرد افشای مکالمه صوتی میان افسران نظامی این کشور از جمله فرمانده نیروی هوایی درخصوص کمک به کی‌یف در حمله به پل کریمه «واقعی» است.

به گزارش اخبار ورزشی، «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر راشاتودی نخستین بار متن این گفت‌وگو را که بین افسران ارشد نیروی هوایی آلمان درباره کمک به اوکراین صحبت کرده بودند، منتشر کرد.

آنها هم‌چنین به ایده اوکراینی‌ها برای هدف قرار دادن پل «تنگه کرچ» در این مکالمه که ۳۸ دقیقه به طول انجامیده است، اشاره کردند و گفتند که این قضیه از اهمیت سیاسی برخوردار است تا نظامی. افزون بر این، افسر دیگری ابراز تردید کرد که حتی ۲۰ موشک تاروس واقعا می‌تواند پل را نابود کند.

نخستین واکنش آلمان به افشای این مکالمه این بوده که درباره چگونگی لو رفتن این گفت‌وگو تحقیقاتی به راه انداخته است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان به یکی از رسانه‌های این کشور تحت عنوان ARD گفت: طبق ارزیابی ما، این مکالمه در نیروی هوایی رهگیری و شنود شده است. البته مقامات ما قادر نیستند مشخص کنند که آیا تغییراتی در متن این مکالمه ایجاد شده است یا خیر.

از ظهر روز جمعه که این خبر رسانه‌ای شد، تاکنون واکنش‌های متعددی به آن از سوی دولت آلمان، رسانه‌های این کشور و حتی روسیه منتشر شده است.

نشریه  آلمانی اشپیگل در گزارشی نوشت: «طبق ارزیابی‌های اولیه ما، جعل از طریق هوش مصنوعی تا حد زیادی منتفی است.»

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان هم این فایل افشا شده را «نگرانی بسیار جدی» خوانده و خطاب به خبرنگاران در رم گفته است: تحقیقات در این زمینه حیاتی و ضروری است و از آنجایی که این مسئله بسیار جدی است، تحقیقات گسترده‌ای با سرعت و دقت بالا انجام می‌شود.

او البته هیچ اظهار نظری درباره محتویات این فایل نکرد و به این قضیه هم اشاره نشد که آیا برلین از وجود چنین برنامه‌هایی توسط افسران ارشد نظامی آگاه بوده است یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا