اقتصادی

آمادگی آمریکا برای عملیات تخلیه احتمالی از اتیوپی با نیروی ویژه و کشتی جنگی

نیروهای ویژه آمریکا و سه کشتی جنگی مستقر در جیبوتی در حال آماده شدن برای تخلیه احتمالی از اتیوپی هستند.

به گزارش اخبار ورزشی، یک مقام نظامی آمریکا گفت که ارتش نیروهای عملیات ویژه را در جیبوتی مستقر کرده است تا در صورت بدتر شدن اوضاع در اتیوپی به سفارت آمریکا در آدیس آبابا کمک کنند.

خبرگزاری سیانون به نقل از یک مقام نظامی و منابع دیگر گزارش داد که پیشروی گروه های مسلح متحد علیه دولت اتیوپی در جنوب پایتخت (آدیس آبابا) باعث نگرانی فزاینده ایالات متحده در مورد وخامت اوضاع امنیتی شده است.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا گفت: سه کشتی جنگی آبی خاکی از خاورمیانه، USS Essex، USS Portland و USS Pearl Harbor برای تخلیه این هواپیماها پشتیبانی و کمک کرده اند و در صورت لزوم، آنها کاملا آماده هستند.

این مقام افزود که ایالات متحده در حال حاضر انتظار تخلیه گسترده آمریکایی ها از اتیوپی را ندارد. اما نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که حتی تعداد کمی از آنها نتوانند با پروازهای تجاری به فرودگاه آدیس آبابا برسند.

چند روز پیش، کاخ سفید به آمریکایی ها توصیه کرد که هر چه سریعتر اتیوپی را ترک کنند، زیرا نگرانی ها از تشدید درگیری های مسلحانه در این کشور در حال افزایش است.

سفارت ایالات متحده در آدیس آبابا روز سه شنبه به شهروندان خود در اتیوپی در مورد حمله تروریستی احتمالی در پایتخت و سایر مناطق این کشور هشدار داد و از آنها خواست هر چه سریعتر کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا