اقتصادی

آمادگی انصارالله برای تحقق قرارداد تبادل جامع اسرا/ نگرانی سازمان ملل از تنش حدیده

یک منبع مطلع از گفتگوهای زندانیان در پایتخت اردن فاش کرد که کمیته زندانیان انصارالله آمادگی خود را برای انعقاد یک توافق نامه کلی شامل وضعیت زندانیان و بازداشت شدگان از هر طرف اعلام کرد ، اما اختلافات بین طرف های مزدور مانع این امر شد . . سازمان ملل همچنین نگرانی خود را در مورد دور جدید تنش های نظامی در استان حدیده ، در غرب یمن ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان يمن ، اين منبع در مصاحبه با شبکه خبري المسيره وابسته به جنبش انصار الله يمن گفت: امروز (پنجشنبه) روند توسعه اين توافق نامه مورد بررسي قرار خواهد گرفت تا زندانيان بيشتري از هر طرف را شامل شود.

این منبع افزود: مذاکرات در حال انجام مربوط به تصویب نهایی لیست های قسمت دوم توافق نامه امان 3 است که شامل نام 300 نفر از هر دو طرف است که هنوز درباره آنها توافق نشده است.

این منبع افزود: “این اختلافات بر سر جایگزینی های هادی برادر فراری است که قبلا توافق شده بود و اکنون طرف دیگر قصد دارد لیست مورد توافق را لغو کند و آن را تغییر دهد.”

وی افزود: “مشکل دیگر عربستان سعودی و انکار مزدوران از لیست زندانیان ارائه شده توسط کمیته زندانیان انصارالله است که شامل نام نیروهای دولت سعودی است که در خط مقدم جبهه اسیر شده اند.”

تیم مذاکره کمیته ملی خانواده های انصارالله در 23 ژانویه وارد امان پایتخت اردن شدند تا در دور جدید گفتگوهای اسرای جنگ با حمایت سازمان ملل شرکت کنند.

سازمان ملل همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که نگران دور جدید تنش های نظامی در استان حدیده در یمن است و بیش از 100 خانواده آواره یا حداقل 700 نفر در آنجا زندگی می کنند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که اطلاعاتی در مورد کشته شدن دست کم هشت غیرنظامی که اکثر آنها زن و کودک بودند ، در حدیده طی هفته گذشته دریافت کرده است.

به گفته این سازمان ، گزارش های دریافتی حاکی از ادامه درگیری ها و انفجارها در مناطق جنوبی استان الحدیده از جمله الدورهمی و الحاتیه طی روزهای گذشته است.

آوکی لوتساما ، معاون هماهنگ کننده امور یمن در سازمان ملل گفت: “حملات بی رویه به مناطق مسکونی موجب نقض قوانین بشردوستانه بین المللی می شود و ما از طرفین می خواهیم که بلافاصله این حملات را متوقف کنند.”

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد که مناطق مجاور شهر حدیده در طی روزهای گذشته شاهد درگیری بین نیروهای دولت برکنار شده یمن با پشتیبانی اتحادیه عرب و انصارالله بوده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا