ورزشی

آماری جذاب از ترین‌های پنالتی در تاریخ لیگ برتر

آماری جذاب از ترین‌های پنالتی در تاریخ لیگ برتر

در تاریخ لیگ برتر در زمینه پنالتی آمار جالبی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی، یک بازی 90 دقیقه‌ای فوتبال همیشه سرشار از اتفاقات ریز و درشتی است، یکی از آن اتفاقات ضربه پنالتی است که می‌تواند سرنوشت یک بازی و قهرمان یک ماراتن را عوض کند.

بعضی از بازیکنان در گرفتن و یا گل کردن پنالتی‌ از هوش و ذکاوت بالایی برخوردارند، برخی دروازه‌بان‌ها هم زیرکی و چابکی خود را با تشخیص جهت پنالتی و گرفتن آن به نمایان می‌گذارند تا خودشان را از بقیه متمایز کنند.

البته در آن سو بازیکنانی هستند، که با بی احتیاطی تمام یک تیم و هواداران آن را از کسب پیروزی یا قهرمانی مأیوس و محروم می‌کنند.

 سلطان مهار پنالتی‌ در لیگ برتر و تیم ملی

508

سید مهدی رحمتی، سرمربی فعلی نساجی مازندران در دوران فوتبالی خود در لیگ برتر با مهار 23 پنالتی از بازیکنان حریف رکورددار است. در بین دروازه‌بانان فعلی هم رشید مظاهری و علیرضا بیرانوند به ترتیب با گرفتن 10 و 9 پنالتی در تعقیب سید مهدی رحمتی هستند. 

این در حالی است که علیرضا بیرانوند با گرفتن 3 پنالتی در تیم ملی کشورمان در جریان بازی از این حیث رکوردار است.

عباس آقایی کابوس دروازه‌بان‌ها

Aghaee2

مهدی رجب زاده کاپیتان سابق ذوب آهن اصفهان با گل کردن 35 پنالتی از 41 ضربه‌ای که پشت توپ ایستاد رکوردار است، ضعیف‌ترین عملکرد را هم در بین پنالتی‌ زنان لیگ آقای گل سابق استقلال رضاعنایتی دارد.

عباس آقایی، تنها بازیکنی بود که توانست آمار 100 درصدی در ضربات پنالتی‌ داشته باشد و از 12 ضربه پنالتی‌ که نصیبش شد همه را تبدیل به گل کند.

بی‌احتیاط‌ترین مدافعان لیگ

محمد نزهتی بازیکن سابق ملوان با گرفتن 20 خطای منجر به پنالتی از مدافعان در محوطه جریمه به کابوس مدافعان تبدیل شده بود. امیر حسین صادقی و حنیف عمران زاده، به ترتیب با 14 و 13 بار سرنگون کردن مهاجمان مرتکب خطای پنالتی‌ شدند. که به عنوان بی احتیاط‌ترین مدافعان ادوار لیگ شناخته شدند.

 انتهای پیام/ 






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا