ورزشی

آمریکایی‌ها می‌گویند دولت‌های مستقل باید مهار شوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، یدالله دهقان در وبینار استکبارستیزی که با گرامیداشت 13 آبان در دانشگاه آزاد بیرجند برگزار شد، گفت: امروز یادآور حماسه مظلومیت ایران است.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز در فضای سیاسی کشور پیشنهاد می شود برای حل مشکلات و مسائل با آمریکا ارتباط برقرار کنیم. اما علیه او کودتا کردند. از آنجا که آمریکایی ها در واقع یک چیز در استراتژی سیاست خارجی خود دارند، می گویند دولت رایگان شهروندان مانند ویروس ها هستند، یا باید هر چه سریعتر آنها را کشت، یا باید به هر طریقی از آنها جلوگیری کرد. اگر این ویروس کنترل نشود، به سرعت به کشورهای دیگر سرایت می کند و آنها به مصاف ایالات متحده خواهند رفت.


بیشتر بخوانید:

در مراسم 13 آبان دانشگاه آزاد اسلامی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند


وی افزود: خود آمریکا می‌گوید که اگر دولت بدون مصدق را به رسمیت می‌شناختیم، کشورهایی مانند عربستان و مصر می‌توانستند بلافاصله با ما مخالفت کنند و استقلال پیدا کنند که به منافع آمریکا آسیب می‌رساند؛ بنابراین از زمان انقلاب اسلامی ایران منافع آمریکا را به خطر انداخته است. آمریکا، آمریکا محکم در مقابل این انقلاب و کشور ایستاده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که رویکرد جو بایدن در دولت فعلی آمریکا در قبال برجام چگونه بوده است؟ وی گفت: ایالات متحده قبل از هر چیز باید با استفاده از زور، خشونت، تحریم و فشار، کشور را مجبور به عقب نشینی برای برآورده کردن خواسته های خود کند. اگر این کشور عقب نشینی کند، ایالات متحده فشار بیشتری بر آن وارد می کند تا برتری بهتری نسبت به طرف مقابل داشته باشد. اما اگر طرف مقابل بایستد و مخالفت کند، آمریکا به ناچار عقب نشینی خواهد کرد، تاریخ نشان داده است.

دهقان گفت: امروز هم عملکرد آمریکا به عملکرد دولت ما بستگی دارد که چگونه در برابر دولت آمریکا موضع می گیرد و سیاست های خود را چگونه تدوین می کند، چگونه در داخل و منطقه انجام می دهد و چگونه آمریکا را مجبور می کند. برای پاسخ دادن؛ بنابراین ایالات متحده در حال حاضر با دو راه حکومت مواجه است برجام بسته به عملکرد دولت، یکی از آنها این است که آیا دولت قوی، منسجم و برنامه ریزی شده برای مقابله با آمریکاست یا به آمریکا نکات مثبت مختلفی می دهد و آمریکا فکر می کند ایران به برجام نیاز دارد.

انتهای پیام/4117/4062/

دکمه بازگشت به بالا