ورزشی

آمریکایی ها با ما مثل حیوان رفتار کردند/ از واشنگتن عدالت می‌خواهیم

یکی از بستگان فوتبالیست افغان که هنگام تلاش برای چسبیدن به هواپیمایی که از کابل بلند می شد جان خود را از دست داد ، خواستار تحقیقات دولتی شد و مدعی شد که نیروهای آمریکایی “مانند حیوانات” با مردم رفتار می کنند.

زکی انوری ، بازیکن جوان بین المللی ، هنگامی که یک بوئینگ C-17 USAF پس از به قدرت رسیدن طالبان به پرواز درآمد ، سعی کرد از کشور فرار کند.

حاجی احمد زکریا ، برادر فوتبالیست 17 ساله ، گفت: برادرش احساس کرد که تنها شانس فرار را دارد و حتی درخواست مادرش برای بازگشت به خانه را نپذیرفت.

زکریا کارکنان آمریکایی در فرودگاه را متهم کرد که صحنه را دردناک تر از صحنه های دیگر در شهر کرده اند. وی گفت: “آمریکایی ها برادران خود را مانند حشرات از بین می برند.” با دیگران مانند حیوان رفتار می کنند. آنها به سمت جمعیت تیراندازی کردند. چرا؟ این منظره آنها را سرگرم کرد.

وی گفت: “ما می خواهیم واشنگتن تحقیق کند تا سربازانی که همانطور که در اخبار گفته ایم محاکمه شده اند ، محاکمه شوند.” “چگونه می توانند اجازه دهند مردگان از هواپیما سقوط کنند؟ من نمی توانم این رفتار آمریکایی را ببخشم. من عدالت می خواهم. هیچکس نباید برادر خود را از دست بدهد زیرا ما زکی را از دست دادیم.”

انوری فارغ التحصیل دبیرستانی است که آرزویش بازی در تیم ملی بزرگسالان افغانستان است.

این خانواده می خواستند افغانستان را ترک کنند تا به آنها در رسیدن به این جاه طلبی کمک کند و اکنون در تلاش برای تسکین غم خود به خانه بازگشته اند.

دکمه بازگشت به بالا