اقتصادی

آمریکا با اسرائیل بر سر برجام به توافق رسید

به گفته Faris ، دو هفته پیش ، میر بن شبات ، مشاور امنیت داخلی اسرائیل ، در تماس تصویری با جیك سالیوان ، مشاور امنیت ملی آمریكا ، به اسرائیل گفت كه معتقد است مسئله هسته ای ایران باید جدا از فعالیت های منطقه ای آن مورد بررسی قرار گیرد.

محور اسرائیل می ترسد که پیوند این دو موضوع منجر به غفلت مذاکره کنندگان اروپایی و آمریکایی در مورد محدودیت های برنامه هسته ای ایران شود.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که برخی در دولت رئیس جمهور جو بایدن به دنبال توافق گسترده تر با ایران و درج رفتار منطقه ای ایران و برنامه موشکی آن در مذاکرات با تهران هستند ، اما موضع اعلام شده دولت آمریکا این است که می خواهد به برگام برگردید و از آن استفاده کنید. به عنوان یک سکو. گفتگوهای آینده را در مورد سایر موضوعات قرار دهید.

بن چبات در یك مصاحبه تلفنی 11 فوریه با جیك سالیوان به او گفت كه مسائل غیر هسته ای ایران را نباید با محدودیت های هسته ای برابر كرد.

بن شبات اظهار داشت که موضع اسرائیل این است که برنامه هسته ای ایران تهدیدی وجودی است و در وهله اول باید به آن پرداخته شود ، در حالی که رفتار منطقه ای ایران اهمیت کمتری دارد و باید از طریق کانال دیگری رفع شود.

23311

دکمه بازگشت به بالا