اقتصادی

آمریکا ناآرامی‌ها را به گردن ایران و روسیه انداخت!

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ، روز یکشنبه در پاسخ به سؤال میزبان در مورد چگونگی برخورد با مخالفان آمریکایی مانند چین و روسیه و تلاش آنها برای تحریک ناآرامی های بیشتر در این کشور ، به ABC News گفت. وی گفت که ممکن است فعالان روسی در ایالات متحده نیز همین کار را انجام دهند.

وی افزود: ایالات متحده ممکن است اختلافات سیاسی داشته باشد ، اما بحران قبلاً بر طرف شده است و ایالات متحده بر آن غلبه خواهد کرد.

اوبراین درباره ایران گفت: “بله ، به ایران نگاه کنید ، قطعاً اینجا کار می کند.” آیا می دانید که ابزارهایی در جعبه ابزار خود داریم. ما با متحدان خود از نزدیک همکاری می کنیم. “من با همکارانم و مشاوران امنیت ملی تلفن صحبت می کنم و در روزهای آینده ملاقات خواهیم کرد.”

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه به برخی از اقدامات کشورش علیه چین به ویژه موضوع هنگ کنگ اشاره کرد و گفت که دولت آمریکا در حال مطالعه روابط با هنگ کنگ و چین است.

وی همچنین شامگاه یکشنبه در توئیتی از رئیس جمهور آمریکا ، تهران ، در توئیتی مبنی بر سرکوب اعتراضات به قتل یک شهروند سیاه پوست توسط گارد ملی ، تشکر کرد و از تلاش های “معرفی یک تروریست” به گروهی از معترضین خبر داد.

310311

دکمه بازگشت به بالا