اقتصادی

آمریکا: پیگیر اعمال سیاست‌های‌مان علیه ایران هستیم

 آبراهام پالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در توییتی نوشت: دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و کلیت تیم وزارت خارجه به اعمال سیاست‌مان در رابطه با ایران مشغول هستند.
وی در توییت دیگری نوشت: ما به همکاری با شرکا و متحدان‌مان برای مهار کردن رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران، دفاع از حقوق بشر، ترویج تنش‌زدایی و کامیاب‌تر، باثبات‌تر و یکپارچه‌تر کردن خاورمیانه ادامه خواهیم داد.

 این توییت در پی آن منتشر شده است که شبکه سی‌بی‌اس این هفته به نقل از سه منبع آگاه خبر داد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا در حال انجام تحقیقات درباره رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران است که چندی پیش فاش شد مجوز امنیتی‌اش به حالت تعلیق درآمده و اکنون در مرخصی اجباری و بدون حقوق‌ است.

یکی از این منابع آگاه به سی‌بی‌اس نیوز گفت که اف‌بی‌آی در حال بررسی نحوه رسیدگی راب مالی به اطلاعات طبقه‌بندی شده است. مشخص نیست که آیا بررسی این مساله شامل موضوعات دیگری هم هست یا خیر. این منبع آگاه مشخص نکرد که آیا اف‌بی‌آی در این مرحله، آن را یک موضوع کیفری می‌داند یا خیر.
بنا بر گزارش سی‌بی‌اس نیوز، کمیته‌های اطلاعاتی کنگره به طور معمول در مورد این نوع مسائل مطلع می‌شوند اما قانون‌گذارانی که سی‌بی‌اس نیوز با آنها تماس گرفته‌ است به دلیل حساسیت موضوع از اظهار نظر خودداری کرده‌اند.

راب مالی به عنوان فرستاده ریاست جمهوری در امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا مستقر بود و کارنامه او شامل تلاش برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران و همچنین مذاکرات بر سر آزادی حداقل سه شهروند آمریکایی بود که در تهران در بازداشت هستند. مالی از نزدیک با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی کاخ سفید که بخش خاورمیانه آن توسط برت مک گورک رهبری می‌شود، هماهنگی داشت.

311311

دکمه بازگشت به بالا