فعالان کسب و کار

آموزش شستن موکت کف ماشین

شاید ندانید که موکت چقدر در تمیز نگه داشتن و بوی خوب ماشین شما موثر است. حالا چه کفپوش تارا باشد و یا پراید و یا حتی بنز و پورشه.

با بهنیکان همراه باشید تا به روش های ساده خودرویی تمیز و خوشبو داشته باشیم. تمیز کردن کفپوش، چه پارچه ای یا پلاستیکی، یکی از سریع ترین راه ها برای بهبود ظاهر خودروی شماست. یک ماشین تمیز و بو می تواند در هنگام رفت و آمد و ترافیک و ترافیک آرامش خاطر را برای شما به ارمغان بیاورد.

تمیز کردن کفی ماشین

1) کفپوش را از ماشین جدا کنید

تمام درهای ماشین را باز کنید و کفپوش های زیر صندلی ها را بردارید. کف خودرو را تمیز نکنید.

برای جلوگیری از ورود آب به داخل خودرو، نباید کف های داخل خودرو را بشویید، همچنین تمیز کردن کف داخل خودرو باعث برف پاک کن هایی می شود که روی پدال های گاز، ترمز و کلاچ استفاده می کنید. به همین دلیل پا می لغزد. هنگام رانندگی پدال ها را خاموش کنید.

بیشتر کفپوش ها به راحتی از کف ماشین جدا می شوند که تمیز کردن بیرونی ماشین را آسان می کند. می توانید این کار را در پارک منزل یا پارکینگ های عمومی انجام دهید.

2) کف فرش شده را جارو بکشید

قبل از استفاده از جاروبرقی، گرد و غبار و زباله های کوچک را با جاروبرقی یا جارو شارژی تمیز کنید.

می توانید از آب سودا برای تمیز کردن مجدد کف استفاده کنید. آب گازدار به دلیل اسیدی بودن، لکه های قدیمی و سرسخت را از بین می برد، آن را روی زمین بریزید و بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

پس از خشک شدن زمین، آن را به خوبی جارو کنید تا گرد و غبار و زباله ها از بین برود.

3) زمین را تکان دهید

این کار باعث می شود گرد و غبار و ذرات بسیار ریز زباله های باقی مانده روی زمین و بین پشت پلاستیکی کف برای همیشه ناپدید شوند.

کفپوش ها را برگردانید و دو بار به پشت ضربه بزنید.

تمیز کردن پلاستیک از پشت فرش و کف پوش

1) یک کفپوش پلاستیکی با کیفیت خوب و بدون لغزش انتخاب کنید

بیشتر طرح‌های تشک کف به یک پشتی پلاستیکی متصل می‌شوند تا از سر خوردن یا حرکت آن‌ها روی کف ماشین، به‌ویژه در روزهای بارانی یا برفی جلوگیری شود. این پلاستیک به خوبی از رطوبت ماشین شما جلوگیری می کند و اگر خیس شود سریعتر از سایر کفپوش ها خشک می شود.

برای جلوگیری از ورود آب به کف ماشین و پدال ها، باید کفپوشی با پلاستیک در پشت داشته باشید. در غیر این صورت رطوبت باعث پوسیدگی فرش ماشینی می شود.

استفاده از کفپوش های غیر پلاستیکی باعث ماندگاری رطوبت در خودرو می شود و همیشه باعث ایجاد بوی بد در خودرو می شود.

با پیروی از روش داده شده می توانید فرش ماشینی خود را تمیز کنید.

2) از شلنگ آب استفاده کنید

برای تمیز کردن آسان کف از شیلنگ استفاده کنید. سعی کنید قسمت اعظم قسمت پشتی زمین را با شلنگ تمیز کنید و آب زیادی روی زمین نریزد.

شستن با شلنگ به حذف مواد غذایی و زباله هایی که بین پلاستیک و پشت زمین جمع می شوند کمک می کند.

اگر شلنگ ندارید، می توانید از یک سطل آب نیز استفاده کنید. با این حال، آبی که تحت فشار از شیلنگ خارج می شود، آلودگی را سریعتر و قوی تر از بین می برد. همچنین می توانید کف را بشویید و از شلنگ مخصوص آن استفاده کنید.

3) لایه ها را با صابون بشویید

مواد شوینده را با آب گازدار مخلوط کنید؛ آب گازدار یک پاک کننده قوی آلودگی است. می توانید از صابون پودری یا صابون مایع استفاده کنید. اگر از آب ارگانیک استفاده نمی کنید، می توانید از پارچه مرطوب آغشته به صابون استفاده کنید، اما این روش در استفاده از محلول ارگانیک موثر نیست. انگشت شست خود را روی سر شلنگ قرار دهید تا آب با فشار بیشتری خارج شود و کف ها را بهتر تمیز کند.

4) خشک کردن کف

فرش ها قبل از قرار دادن در ماشین باید کاملا خشک شوند، اما ممکن است زمان کافی برای این کار نداشته باشید. برای این کار لازم است تمامی کف پوش ها را در یک جا قرار داده، کولر را روشن کرده و با آخرین سرعت جلوی آن ها قرار دهید تا سریع خشک شوند.

نظافت و شستشوی کف خودرو

1) فرش ماشینی را با آب گازدار تمیز کنید

فرش ماشینی را با مخلوطی از جوش شیرین و صابون درمان کنید. این ماده ابزاری قدرتمند برای از بین بردن کثیفی فرش ماشینی است.

این ماده گازی و اسیدی می تواند به از بین بردن بوی کثیفی، غذا و ضایعات حیوانات خانگی در خودرو کمک کند.

می توانید از این برس روی فرش استفاده کنید و آن را به خوبی تمیز کنید.

2) فرش کف ماشین را با آب و صابون بشویید

پس از آن باید کف ماشین را با برس و مخلوط آب و صابون بشویید.

می توانید کمی شامپو و دو قاشق غذاخوری پودر لباسشویی به مخلوط آب و صابون اضافه کنید. از این مخلوط می توانید برای شستشوی قطعات پلاستیکی خودرو مانند سپر استفاده کنید.

برس آغشته به مخلوط پاک کننده را به آرامی روی فرش بکشید تا همه آلودگی ها پاک شود، سپس سطح را با آب تمیز بشویید و تمیز کنید.

3) از پاک کننده مخصوص داخل خودرو استفاده کنید

چند قطره ماشين شوينده روي فرش ماشين ريخته و اجازه دهيد 30 دقيقه روي آن بماند.

ماده ای که برای تمیز کردن فرش ماشین خود استفاده می کنید باید جذب یا تبخیر شود. از یک برس استفاده کنید و کف ماشین را جارو کنید. مطمئن شوید که پاک کننده روی فرش جذب یا تبخیر شده است.

می توانید مقداری سرکه سفید و آب داغ داخل سمپاش بریزید و روی فرش کف ماشین اسپری کنید، سپس بقیه را با برس از روی فرش تمیز کنید. این روش در از بین بردن جای زخم های قدیمی و عمیق موثر است.

اگر برف پاک کن ها به فرش کف ماشین چسبیده اند، می توانید مخلوطی از کره بادام زمینی و مقداری نمک را به برف پاک کن ها بمالید و آنها را بردارید و سپس تمیز کنید.

4) از سیستم شستشوی قوی یا شستشو با بخار استفاده کنید

روش دیگر برای تمیز کردن فرش ماشینی استفاده از بخارشوی است. از بخارشوی برای تمیز کردن فرش ماشینی خود به همان روشی که در خانه انجام می دهید استفاده کنید.

اگر سیستم شستشوی قدرتمندی در خانه ندارید، یکی را در کارواش پیدا کنید.

می توانید فرش ماشین خود را با گذاشتن آن در ماشین لباسشویی، افزودن مواد شوینده معمولی و شستن آن تمیز کنید.

5) دوباره کف ها را بشویید

تمیز کردن کف نیز به حذف ذرات باقیمانده آب و گرد و غبار کمک می کند.

از جاروهای مناسب برای رطوبت و گرد و غبار استفاده کنید. بهتر است از جاروبرقی استفاده کنید زیرا مکش قوی دارد.

تا این مرحله می توانید بدون نیاز به کارواش با رعایت روش های ساده فرش را به سبک پین کاری تمیز کنید.

6) کف را کاملا خشک کنید

برای خشک شدن کامل کف، آنها را به هم آویزان کنید یا در خشک کن قرار دهید. اگر به خوبی خشک نشود بوی بدی در خودرو ایجاد می کند.

همچنین می‌توانید کفپوش‌ها را در زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شوند و به آن‌ها عطر بزنید تا بوی بدی ندهد.

می توانید کفپوش ها را در خشک کن قرار دهید تا خشک شوند.

در نهایت می توانید از تیغ برای پاک کردن پرز از روی زمین استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا