ورزشی

اتفاق ویژه؛ اولین زن و شوهر ایرانی در فوتبال اروپا

: کتابخانه:

امروز پس از یک روز سخت ، چارلروی توانست یاسمان فارمانی بازیکن سابق تیم فوتبال بانوان ملوان را امضا کند تا اینکه او و همسرش اولین جفت ایرانی شدند که در یک باشگاه خارجی بازی کردند. علی قلی زاده ، ستاره ایرانی تیم شارلروئی و عضو تیم ملی ، همسر خانم فارمانی است و امروز در یک مراسم ویژه در باشگاه شارلروی ، وی همچنین شاهد این بود که شوهرش با این باشگاه قرارداد ببندد.

اما این قرارداد همانطور که گفته شد از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا یک اتفاق خاص و تاریخی در فوتبال ایران است زیرا قبل از آن هیچ جفت فوتبال ایرانی در تیم باشگاه و در همان زمان وجود نداشت. حال علی رغم پیشنهاد وی ، علی قلی زاده حداقل یک فصل دیگر در این تیم باقی خواهد ماند تا اینکه او و یاسمن فارمانی می توانند همزمان با نماینده ایران در فوتبال بلژیک برای شالرووا برای ایران بازی کنند.

رویدادهای ویژه؛ اولین جفت ایران در فوتبال اروپا

یاسمن فارمانی در سالهای اخیر به یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال زنان ایران تبدیل شده است. او که در خدمه بازی می کرد پس از ازدواج با علی قلی زاده و حضور این بازیکن در بلژیک به همراه همسرش به بلژیک رفت.

شرایط سفارش و قلی زاده
اما یکی از موانعی که در ابتدا مانع انعقاد قرارداد چارلمانی با بلژیک شد ، قوانین سختگیرانه فوتبال بلژیک در مورد پوشش بازیکنان بود. با این وجود ، یک جفت فوتبالیست و لژیونر ایرانی بالاخره قادر هستند شرایط خود را در این زمینه برآورده کنند ، بنابراین پوشش یاسمن فارمانی در مسابقات لیگ بلژیک ویژه و مطابق با آنچه در فوتبال ایران انجام می شود ، ویژه خواهد بود. علی قلی زاده ستاره ایرانی تیم شارلروئی و همسر خانم فارمانی درباره این قرارداد گفت: “من از این موضوع بسیار خوشحالم. البته شارلروعی مدت هاست که به دنبال این مشکل است ، اما به دلیل برخی مشکلات ، مدت زمان زیادی طول کشید و” .

جناح فنی تیم ملی ایران ادامه داد: “از همه مهمتر ، خوشحالم که افتخاری برای فوتبال ایران بدست آمده است. این واقعیت که ما اولین زوج ایرانی هستیم که لژیونر و بازی در یک باشگاه هستیم ، مرا بسیار خوشحال و افتخار می کند.”

البته یاسمن فارمانی هم از نظر موقعیت و هم از نظر شیوه بازی با علی قلی زاده کاملاً متفاوت است. اگرچه قلی زاده وینگر و بازیکن تهاجمی است ، اما سرعت و تکنیک وی همسر وی ، هافبک جنگنده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که علی قلی زاده فصل خوبی را با شارلروی آغاز کرد ، او در دو بازی اول لیگ در رده های منظم تیمش قرار داشت و علاوه بر اینکه یکی از بهترین ها از شارلروایی است ، در هفته دوم نیز سه امتیاز به کاوه رضایی داد. این ممکن است نشانه خوبی از این باشد که این زوج و خانواده لژیونر ایرانی در این فصل در فوتبال بلژیک خواهند درخشید.

دکمه بازگشت به بالا