ورزشی

اتلاف وقتی که به اوسمار ختم شد!

عرفان حاج بابایی: پایان چند روز پر آب و تاب برای پرسپولیسی ها، پایانی نبود که انتظارش را می کشیدند. آن ها به بازگشت برانکو یا حضور چهره ای سرشناس و بین المللی دل بسته بودند اما جانشین یحیی از همین تهران آمد. از همان کادر و او کسی نبود جز اوسمار لوس، دستیار برزیلی سرمربی سابق قرمزها. کسی که انتخابش چراها و حرف و حدیث های بسیاری را برانگیخت که در ادامه آن ها را مرور خواهیم کرد.

چرا اوسمار لوس؟

این سوالی است که از دیروز بارها پرسیده شده. احتمالا پاسخ اجمالی اش این است که باشگاه نتوانست درنهایت مربیان بزرگ دیگری را برای حضور در تهران راضی کند و مجبور شد به اوسمار پناه ببرد. نکته ای که در این میان قابل طرح است این است تفکرات اوسمار لوس با تفکرات یحیی گل محمدی تا چه میزان تفاوت دارد؟ مگر اوسمار دستیار یحیی نبود؟ اگر تفکرات و ایده های یحیی جواب داده بود و کار به خوبی پیش می رفت، دیگر چه احتیاج به تغییر مربی بود؟ تیم یحیی در این فصل به اصطلاح دستش برای حریفان رو شده بود و در بسیاری از بزنگاه ها به مشکل خورده بود و انتظار این بود که جانشین او، از فضایی متفاوت به پرسپولیس بیاید و تفکری تازه را در این تیم به جریان بیندازد.

بیانیه پر ابهام باشگاه

پس از انتخاب پر حرف و حدیث اوسمار، باشگاه پرسپولیس تلاش کرد تا با صدور بیانیه ای، به روشنگری بپردازد و ابهامات را برطرف کند. در حالی که این بیانیه، بدتر بر برخی ابهامات افزود و پرسش های جدیدی را مطرح کرد. اولین نکته بیانیه پرسپولیس، ماجرای برانکو بود. برانکو چندبار دیگر باید به پرسپولیس پاسخ منفی می داد تا مدیران این باشگاه باور می کردند که او قصد بازگشت به ایران را ندارد؟ مگر برانکو همان اول پیشنهاد رسمی قرمزها را رد نکرد؟ آیا برانکو جوانی خام و جویای نام است که به فکر بازارگرمی و ناز کردن باشد که بر فرض با رد دو پیشنهاد اول، در پیشنهاد سوم به ناگهان نظرش تغییر کند؟ مدیران پرسپولیس چند روز را بخاطر رویای پوچ بازگشت پروفسور شکست خورده با عمان به تهران هدر دادند؟ در ادامه، صحبت از مذاکره با مربیانی با رزومه قابل قبول شده است. اصل بر صداقت است و همه بایستی این کلام را بپذیرند اما فقط یک خواسته کوچک از مدیران پرسپولیس می توان داشت و آن هم این است که اولا بگویند با چه افرادی مذاکره کرده اند و در ادامه هم بگویند مشکلاتی که باعث شد تا آن نام های بزرگ پیشنهاد پرسپولیس را نپذیرند چیست؟ نکته بعدی، اشاره به اظهارنظر از سوی هواداران است. در بخشی از بیانیه آمده: برخی دیگر نیز که با باشگاه به توافق رسیدند مورد توجه هواداران نبودند و هجمه‌های زیادی علیه ایشان صورت گرفت و طبعا شروع به کار ایشان را با توجه به ایجاد ذهنیت برای هواداران دچار چالش می‌کرد. یک سوال دیگر؛ باشگاه پرسپولیس چه زمانی فرصت کرد از هواداران نظرخواهی کند؟ این نظرخواهی بر چه مبنایی و در خصوص کدام اسم ها بوده که مورد توجه هواداران قرار نگرفته اند؟

اتلاف وقتی که به اوسمار ختم شد!

واکنش هواداران

به نظر می آید که رضایت چندانی از سوی آن ها در کار نیست. هواداران پرسپولیس با جدایی یحیی گل محمدی به دنبال گزینه ای تازه بودند اما اوسمار احتمالا به معنای ادامه مسیر یحیی خواهد بود. باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای که پیش تر به آن اشاره شد، صحبت از کارنامه درخشان و تجارب کاری اوسمار کرده است. فارغ از این که این ادعا چقدر صحیح است و به جای خود بایستی مورد ارزیابی قرار بگیرد، خوب است مدیران پرسپولیس و در شخص آن ها رضا درویش که مدیرعامل باشگاه است و بیست روز پس از استعفای یحیی گل محمدی به گزینه ای رسیده اند که از روز اول برای انتخاب شدن در دسترس بود، سری به بیش از 100 هزار کامنت در پست اینستاگرامی معرفی اوسمار به عنوان سرمربی جدید تیم بزنند تا مشخص شود همان هوادارانی که در بیانیه عصر شنبه از آن ها صحبت شده بود، چه نظراتی درباره این انتخاب و عاملان آن دارند. چیزی که به نظر قطعی می آید، مسیر سخت اوسمار است. او از یک طرف محکوم است تا ریل هایی که یحیی گذاشته را تغییر دهد و ایده ای نو را به تیم تزریق کند و از طرفی دیگر در شرایطی کار خود را شروع خواهد کرد که در میان هواداران، چندان از مقبولیت و محبوبیت برخوردار نیست و برای تغییر این فضا، روزهای بسیار سختی را در پیش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عکس‌| مسی با بادیگارد به دیدار رونالدو رفت!

واکنش AFC به اتهام تبانی علیه کره‌جنوبی و کلینزمن

دستور سرمربی سابق رئال مادرید: سردار را برایم بگیرید!

254 251

دکمه بازگشت به بالا