اقتصادی

اجرای طرح عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری در کشور

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای طرح عملیاتی سارقان تحت تعقیب و متواری در سراسر کشور منجر به دستگیری بیش از ۳۳ هزار نفر سارق و کشف۴۰ هزار فقره انواع سرقت شد.

به گزارش اخبار ورزشی، سردار محمد قنبری در تشریح این خبر گفت: در راستای مهار و تشدید اقدامات مقابله ای با جرایم به ویژه سرقت طرح شناسایی و دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی و دیگر واحدهای انتظامی از  ۲۵ بهمن تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته به مدت ۳۵ روز به مرحله اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۲۶ تیم عملیاتی در اجرای این طرح سهیم بودند، افزود: پس از اتمام ۳۳ هزار و ۴۲۳ نفر دستگیر، ۱۶۷۹ باند متلاشی و حدود ۴۰ هزار و ۳۹۸ فقره انواع سرقت نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه این طرح به منظور سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء سارقان انجام شد، افزود: افزایش احساس امنیت اجتماعی و عمومی، پیشگیری از تکرار و وقوع سرقت‌های دیگر و اعمال بازدارندگی سریع و مناسب از جمله اهداف این طرح بودند.

وی با بیان اینکه سایر پلیس های تخصصی در این طرح مشارکت داشتند، گفت: امنیت محصول یک فرایند همگانی است و ضرورت دارد به غیر سازمان های مختلف مردم نیز در مقابله با این جرم همکاری داشته باشند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، قنبری با بیان اینکه سارقان تحت تعقیب، محکومان متواری و باندهای فعال در ارتکاب با سرقت از جمله اولویت های این طرح بودند، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه با سارقان یکی از دغدغه های مردم است که این موضوع سرلوحه ماموریت های مهم پلیس آگاهی است و با جدیت همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا