اقتصادی

ادامه اتهام‌زنی دولت آمریکا به چین/ رژیم صهیونیستی آماده موج دوم کرونا نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، تعداد مبتلایان به تاج در سراسر جهان به بیش از 5 میلیون نفر رسیده است. دیروز ، مدیرکل WHO هشدار داد که جهان هنوز از کنترل ویروس بسیار دور است.

بیشتر بخوانید:

چین مسئولیت هاله های جهان است

بیش از 5.104 میلیون نفر در سرتاسر جهان از بیماری کورو ویروس رنج می برند. این در حالی است که در برخی از کشورهای غربی و ایالات متحده هیچ موردی از ابتلا به ویروس اچ آی وی وجود ندارد و آمار رسمی نیز چندین برابر بیشتر است. ایالات متحده 1.5 میلیون نفر ، روسیه با 317 هزار نفر ، برزیل با 293 هزار نفر ، انگلیس با 248 هزار نفر و اسپانیا با 279 هزار نفر بیشترین تعداد پرونده ها را در جهان دارند.

ایالات متحده آمریکا

درخواست رئیس جمهور دونالد ترامپ برای اقدامات تنبیهی علیه سازمان بهداشت جهانی توسط سایر اعضای این سازمان از جمله بسیاری از متحدین ایالات متحده رد شده است. در عوض ، آنها توافق كردند كه تحقيقاتي مستقل و بي طرفانه در مورد واكنش سازمان به اپيدمي كرونا انجام دهند.

ترامپ چین را به کاهش بودجه متهم کرد اگر WHO ظرف 30 روز پیشرفت اساسی نداشته باشد.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور دونالد ترامپ

از سوی دیگر ، مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا گفت كه سهم چین در مبارزه با كورون ویروس كمتر از آن چیزی است كه تمام دنیا برای آن پرداخت كرده اند. بیش از 90،000 آمریکایی بر اثر این بیماری همه گیر کشته شده اند و 36 میلیون نفر شغل خود را از دست داده اند.

وزارت امور خارجه آمریكا كل خسارت به جهان را 9 تریلیون دلار تخمین زد و از چین خواست كه هزینه آن را بپردازد.

اگرچه 94000 نفر در نتیجه شیوع کروناویروس در ایالات متحده در ایالات متحده جان خود را از دست دادند ، همه پنجاه کشور پس از حدود دو ماه برخی از فعالیت های روزمره خود را از سر گرفتند.

دیروز (چهارشنبه) ، کانکتیکات آخرین ایالتی شد که فروشگاه ها و رستوران ها را در شرایط خاصی مجاز به فروش خود کرد که به تدریج محدودیت های سختگیرانه را برطرف کرد.

اروپا

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون گفت که طرحی از اول ژوئن برای آزمایش و ردیابی افراد مظنون به پیوند با افراد مبتلا به تاج آغاز خواهد شد.

بوریس جانسون

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس

پارلمان انگلیس اخیراً خبر داد که دولت از ابتدای ماه آینده 25،000 نفر را در این برنامه استخدام خواهد کرد و آنها قادر خواهند بود روزانه 10،000 پرونده را بررسی کنند.

دانشگاه کمبریج همچنین اعلام کرد که تا تابستان سال 2021 دروس چهره به چهره برگزار نمی کند. این تصمیم به دلیل شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب است. کلاس های دانشگاه بصورت آنلاین انجام می شود. با این حال ، دانشگاه کمبریج گفت که می توان با حفظ فاصله اجتماعی ، گروههای آموزشی کوچکتری ایجاد کرد. پردیس های دانشگاه در سراسر انگلیس به دلیل Corona بسته شد.

تا به امروز ، 248،293 نفر در انگلستان به کرون مبتلا شده اند و 35704 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

وزیر خارجه آلمان ، هایکو ماس گفت كه كار برخی از اروپایی ها برای عادی سازی وضعیت فعلی شیوع كورونا متناسب با روحیه كار گروهی نیست. نباید تصور کنیم که بازگشت زودهنگام به تجارت ممکن است.

هایکو موز

وزیر خارجه آلمان ، هایکو ماس

تا به امروز 178.531 نفر در آلمان به ویروس Corona آلوده شده اند و 8.270 نفر دیگر بر اثر این ویروس جان باخته اند.

وزارت امور خارجه روسیه می گوید ، اتحادیه اروپا در صورت درخواست کمک ، باید تحریم های یک جانبه علیه سوریه را لغو کند.

سوریه سالهاست که به دنبال تحریم های یک جانبه و غیرقانونی است ، بدون تصویب شورای امنیت و مانع جریان کمک های بشردوستانه به این کشور.

دفتر مرکزی تاج گذاری روسیه گفت: در 24 ساعت گذشته ، 8 هزار و 849 مورد جدید تاج در 84 منطقه ثبت شده است. تا به امروز ، 317،554 نفر در 85 منطقه از روسیه با هاله بسته اند.

این دفتر مرکزی همچنین گزارش داده است که شب گذشته تعداد 127 نفر در اثر این بیماری ثبت شده است و در مجموع 3،999 نفر در اثر این بیماری جان باختند.

غرب آسیا

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی اظهار داشتند که تجهیزات و امکانات موجود در فلسطین اشغالی آماده مقابله با موج دوم کرونا نیست. جروزالم پست گزارش داد که الی واکسمن ، رئیس کمیته مشورتی شورای امنیت اسرائیل ، هشدار داد که این سیستم آماده نیست تا با موج دوم کروناویروس روبرو شود.

واکسمن گفت: “احتیاط ها و محدودیت ها به کار گرفته شده است. ما ابزار لازم را نداریم تا بتوانیم اورا را به راحتی مدیریت کنیم و از شیوع آن جلوگیری می کنیم.”

“در فلسطین (اشغال شده) محدودیت های اولیه برداشته شد. وزارت بهداشت شناسایی بیماران قلبی را به تأخیر انداخت.

در همین حال ، سواحل ، موزه ها و کنیسه ها در فلسطین اشغالی روز چهارشنبه برای عموم باز شد و برخی محدودیت های راهنمایی و رانندگی برداشته شد.

تا به امروز ، بیش از 17000 نفر در فلسطین اشغالی با هاله ای قرارداد بسته اند. رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تاکنون 278 نفر کشته شده اند.

فخر الدین کوچا ، وزیر بهداشت ترکیه گفت: از بین 20 هزار و 838 آزمایش انجام شده در 24 ساعت گذشته ، 972 مورد جدید شناسایی شده است و برای اولین بار در دو ماه گذشته تعداد موارد جدید در 24 ساعت به کمتر از 1000 رسیده است. همچنین طی 24 ساعت گذشته 23 نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند که تعداد قربانیان را به 4222 و تعداد آلوده ها را به 152 هزار و 587 نفر رسانده است.

فخرالدین کچ

فخرالدین کوشا وزیر بهداشت ترکیه

اردن اعلام کرد که طرح ممنوعیت ترافیک از صبح امروز آغاز شده است و تا پایان یکشنبه ادامه خواهد یافت.

این طرح ایمنی پس از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کشور اجرا شد. سعد جابر وزیر بهداشت اردن گفت: با ثبت 23 مورد جدید بیماری کرونا ویروس طی 24 ساعت گذشته ، تعداد مبتلایان به ویروس در این کشور به 627 مورد خاص رسیده است.

امارات که یکی از بزرگترین شرکتهای هواپیمایی جهان است ، پرواز خود را از سر گرفت.

شرکت هواپیمایی به دلیل شیوع Corona پروازهای خود را تقریباً دو ماه به حالت تعلیق درآورد. اولین پرواز از دبی به ملبورن استرالیا بود.

آسیا

رسوایی کرونا مقامات چینی را بر آن داشت تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را تحریم کنند ، اما مقامات ووهان قدمی به جلو بردند و تجارت غیرقانونی در حیات وحش ، شکار و خوردن حیوانات را ممنوع کردند.

از زمان شیوع تاج ویروس جدید ، یک بازار حیات وحش به طور مکرر در ووهان چین به عنوان منبع ذکر شده است و این متخصص ویروس چینی گفته است که خفاش ها احتمالاً منشأ این نوع عفونت تنفسی هستند.

در چین 82.967 نفر به ویروس کرونا آلوده شده اند و 4634 نفر دیگر بر اثر ویروس درگذشت.

تعداد کشته شدگان کرون شب گذشته در پاکستان به بیش از هزار نفر رسیده است و تاکنون بیش از 47000 نفر در پاکستان به قواد 19 آلوده شده اند. با این حال ، دولت قوانین ترافیک را سخت تر کرد و دستور داد بسیاری از شرکت ها بازگشایی شوند.

آفریقا

روزنامه سودانی “الماجه” گزارش داد كه رئیس جمهور سودان جنوبی ، سیلواكارد مایاردیت ، با تاج سروی منقبض شده بود و گزارش داد كه وی پس از تماس با معاون اول خود با تاج سروی منقبض شده است.

این روزنامه می گوید که رئیس دولت سودان جنوبی راز مخفی وی را نگه داشته است.

تعداد مبتلایان به کروناویروس در سودان جنوبی به 290 نفر رسیده است و تاکنون چهار نفر در این کشور جان باخته اند.

اتحادیه آفریقا می گوید ، در مجموع 90،000 نفر به قاروی ویروس در قاره سیاه آلوده شده اند.

اتحادیه آفریقا همچنین اعلام کرد که شمار تلفات ناشی از این بیماری در قاره آفریقا 3000 بوده است.

براساس آخرین آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در کشورهای آفریقایی اتحادیه آفریقا ، 91 هزار و 598 نفر به بیماری کورو ویروس در آفریقا آلوده شده اند و 2912 نفر نیز جان باخته اند.

مصر با 659 کشته در صدر جدول قرار دارد و پس از آن الجزایر با 561 ، آفریقای جنوبی با 312 ، مراکش با 193 و نیجریه با 192.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا