ورزشی

ادامه سکوت درباره ورزش زنان افغانستان

یک مقام کریکت افغانستان چراغ سبز به طالبان داده است تا از اولین ورزش مردان این کشور حمایت کند ، اما وضعیت ورزش زنان افغانستان نامشخص است.

به گزارش اخبار ورزشی ، یک مقام کریکت افغانستان گفت که مقامات طالبان می گویند در امور تیم ملی کریکت مردان افغانستان که بزرگترین موفقیت ورزشی کشور در سال های اخیر بوده است دخالت نمی کنند.

با این حال ، سرنوشت برنامه کریکت زنان مشخص نیست.

با وجود آشفتگی ناشی از سقوط دولت کابل در روز یکشنبه ، تیم کریکت افغانستان و بازی با پاکستان در سریلانکا ماه آینده ادامه خواهد داشت.

حکمت حسن ، مدیر کریکت رسانه های افغانستان می گوید: “طالبان هیچ مشکلی با کریکت ندارند و آنها به ما گفته اند که می توانیم کار خود را طبق برنامه ریزی ادامه دهیم.” ما دو اردوی آموزشی خود را در کابل به پایان رسانده ایم و حامیان مالی و همچنین یک کیت آماده داریم.

حسن همچنین گفت که این تیم باید بتواند در جام جهانی امارات در ماه های اکتبر و نوامبر بازی کند.

وی گفت: “ما از حضور در جام جهانی اطمینان داریم و در چند هفته آینده خود را برای آن آماده می کنیم.” فکر نکنم مشکلی پیش بیاد با توجه به مشکلات کنونی در افغانستان ، این فرصتی برای شادی مردم است.

او گفت که امیدوار است ستارگانی مانند رشید خان ، یکی از 20 بازیکن برتر کریکت جهان ، شب قبل از جام جهانی به خانه بیایند و بازی کنند.

چیزی که هنوز نامشخص است آینده برنامه های کریکت زنان و به طور کلی ورزش زنان در افغانستان است.

طالبان گفته اند که حقوق زنان را بر اساس قوانین اسلامی رعایت خواهند کرد ، اما نشانه های روشنی در مورد نحوه برخورد با ورزش زنان ارائه نکرده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا