اقتصادی

اردوغان به آمریکایی‌ها: تروریست مهاجم به خانه ترکیه را دستگیر کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ورزشی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه شب گذشته (دوشنبه، ۲۲می) به حمله فردی به «خانه ترکیه» در نیویورک واکنش نشان داده و از آمریکا خواست تا این مجرم را دستگیر کنند.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی سخنرانی در یک اجتماع انتخاباتی در استانبول، از ایالات متحده خواست تا سریعاً «تروریستی» را که به خانه ترکیه در نیویورک حمله کرده است، دستگیر کند و «آنچه لازم است را انجام دهد».

رئیس‌جمهور ترکیه خطاب به مقامات آمریکایی افزود: خانه ترکیه نزد شما امانت است و باید تروریستی را که شیشه‌های آن را شکسته است، پیدا کنید. شما باید سریعا آن تروریست را پیدا کنید و آنچه لازم است انجام دهید.

وی با مسئول دانستن پ.ک.ک در انجام این حمله، خطاب به آن‌ها خاطرنشان کرد: این حملات به خانه ترکیه در آمریکا که روبه‌روی مقر سازمان ملل در نیویورک قرار دارد، در حال تداوم است. آیا شما که ادعای دموکرات بودن را داشتید، از حمله به خانه ترکیه و شکستن شیشه‌های آن چه سودی خواهید برد؟

روز گذشته دوشنبه، بود که «ریحان اوزگور»، کنسول ترکیه در نیویورک، حمله به خانه ترکیه را تایید کرده و خبر داد که پیامدهای این تهاجم تنها به خسارات مادی محدود شده است.

تصویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که فرد ناشناسی با کلاه و لباس سیاه، به خانه ترکیه در نیویورک حمله کرده و ۱۲ شیشه در ورودی ساختمان آن را با میله آهنی خرد کرده است.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا