ورزشی

از ابتدا می‌دانستم آینده این استقلال روشن است/ آبی‌پوشان از لحاظ روحی جلوتر هستند

فریبا: از ابتدا می‌دانستم آینده این استقلال روشن است/ آبی‌پوشان از لحاظ روحی جلوتر هستند

پیشکسوت استقلال نظرات خود درباره دربی را بیان کرد.

بهتاش فریبا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری اخبار ورزشی در خصوص دربی شماره ۱۰۰ گفت: این دربی قطعا با دیگر دربی‌ها متفاوت است. همه دربی‌ها حساسیت خاص خود را دارد و همه ما این مساله را می‌دانیم اما به واسطه شرایط جدول این دربی بسیار متفاوت است.

وی افزود: مساوی به درد هیچ تیمی نمی‌خورد و سپاهان را قهرمان می‌کند زیرا روی کاغذ بازی‌های مانده سپاهان از استقلال و پرسپولیس آسان تر است. اگر مساوی شود به احتمال قریب به یقین سپاهان است که در پایان جام را بالای سر خواهد برد.

ما باید در انتظار چه سبک بازی در دربی باشیم؟ پاسخ فریبا این‌گونه بود: در ۱۵ دقیقه اول بازی کاملا فیزیکی خواهد بود. استقلال در بازی‌های گذشته ترکیب اصلی خود را پیدا کرده. در دقایق ابتدایی هم نباید به حریف اجازه دهد حریف خودش را پیدا کند. هر دو تیم هم به سراغ پرس می‌روند و در نتیجه برخوردها پیش می‌آید. پس از این اتفاق باید دید میانه میدان در اختیار کدام تیم قرار می‌گیرد. در ۵۰ متر رو به جلو که بسیار هم مهم است باید دید طرفین چه عملکردی خواهند داشت. پس از ۲۰ دقیقه حس می‌کنم بازی هجومی و هیجانی باشد و با رد و بدل شدن گل بازی‌ زیباتر هم بشود.

پیشکسوت آبی پوشان ادامه داد:  فکر می‌کنم میانه زمین برای هر دو تیم مهم است. فکر می‌کنم در توپ‌گیری و ارسال پاس استقلال اندکی بهتر است زیرا مهری و رضاوند در تغذیه کردن فورواردها موفقند اما تاثیرگذارترین بازیکن‌ها وینگرها هستند. ترابی و عمری در پرسپولیس و قایدی و محبی در استقلال بسیار تعیین‌کننده خواهند بود.

او در خصوص شرایط روحی و روانی بازیکنان عنوان کرد: در فاصله یکی دو روز مانده تا دربی امکان ندارد شرایطی ویژه ایجاد کرد. استقلال این روزها زیبا بازی می‌کند و به نظرم اندکی از لحاظ روحی جلوتر است. به شرطی که تمرکز بیشتری در زمین داشته باشد. یک نکته بد درباره دربی تعداد کم تماشاگران است و اینکه جای زنان خالی است. پیشتر این اتفاق افتاده و امیدوارم دوباره شاهد حضور زنان باشیم.

فریبا در پایان گفت: در تمام مصاحبه‌هایم درباره استقلال از ابتدا گفتم آینده این تیم خوب است. یک مربی وقتی از یک قاره دیگر می‌آید و شناخت کاملی از تیم و بازیکنان ندارد و بازی‌کن‌ها را هم خودش انتخاب نکرده نیاز به زمان دارد. در نیم فصل دوم ترکیب کاملا ثابت است و به دلیل این هجان و کیفیت باید به سرمربی نمره خوب داد. خوش‌بینی به برد؟ قطعا بله.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا