اقتصادی

از افتتاح مسجد و سرای محله تا بهره‌برداری از مرکز آموزش کودکان کار در منطقه ۱۹

پنج پروژه مذهبی، فرهنگی و ورزشی در سطح منطقه ۱۹ در قالب پویش امید و افتخار با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

به گزارش اخبار ورزشی، تورج فرهادی در آئین افتتاح پروژه‌های مذهبی، فرهنگی و ورزشی منطقه ۱۹ در قالب پنجاه و دومین پویش افتخار و امید، گفت: منطقه ۱۹ با توجه به شرایط خاص جمعیتی و به واسطه وجود اماکن خاصی همچون فرودگاه، بهشت زهرا، بازارهای مهم و … و شبکه‌های بزرگراهی جمعیت شناور زیادی را پذیرا است، اما محلات این منطقه به همان میزانی که به شهر خدمات ارائه می‌کنند از خدمات بهره‌مند نمی‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح مسجد حضرت ابوالفضل در این منطقه گفت: این مسجد تا سه ماه پیش تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این مجموعه با تلاش همکارانم امروز به بهره برداری رسید. مقرر بود این مسجد توسط هیات امنا تجهیز شود، ولی با توجه به شرایط اقتصادی، خود شهرداری تهران نسبت به تجهیز آن اقدام کرد و در نتیجه این مسجد به مساحت ۲۳۵۰ متر مربع و ظرفیت ۷۵۰ نفر امروز به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به افتتاح سرای محله اسماعیل آباد، گفت: این منطقه ۱۳ محله دارد که یکی از محلات آن فاقد سرای محله بود. پروژه سرای محله پیشرفت ۵۰ درصدی را پشت سر گذاشته بود اما نیمه تمام مانده بود؛ لذا ظرف حدود چهار ماه تکمیل شد و حدود ۲۵۰۰ متر مربع در اختیار شهروندان قرار گرفت. همچنین یک زمین چمن شهید بخارایی با امکاناتی همچون سرویس بهداشتی و رختکن در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مرکز پرتو در شهرک رسالت برای آموزش کودکان کار در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع در دو طبقه امروز به بهره برداری می‌رسد. همچنین مجموعه‌ ورزشی شهید کاظمی که چندین سال نیمه کاره رها شده بود تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

فرهادی تاکید کرد: مسجد حضرت ابوالفضل در سال ۹۵ عملیات عمرانی آن آغاز شد؛ اما سال‌ها نیمه کاره مانده بود و هیات امنا صبورانه برای تکمیل آن در کنار ما قرار گرفتند. خوشبختانه در حال حاضر هفته‌ای ۱۰۰ نفر از اهالی منطقه با من ملاقات دارند و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم و تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار داده‌ایم. خوشبختانه در ناحیه ۳ منطقه ۱۹ در حوزه ساخت و سازها همکاری بسیار خوبی از سوی سازمان نوسازی صورت گرفته و طرح بازآفرینی محلات نعمت آباد، صالح آباد، و عبدل آباد در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۷۰ درصد تحقق درآمد مصوب شهرداری منطقه ۱۹ صورت گرفته است، افزود: تسویه خوبی با پیمانکاران انجام شد و اسناد موجود را تسویه کردیم.

وی ادامه داد: در بحث ترافیک تمام شبکه‌های موجود در منطقه جزو شبکه‌های اصلی بوده و تردد سنگینی در آنها صورت می‌گیرد؛ لذا به دلیل ترافیک و تردد سنگین استهلاک بالایی در این معابر وجود دارد که باید نگاه ویژه‌ای به مرمت آسفالت و تابلوها در این معابر وجود داشته باشد. در حال حاضر در سطح منطقه مجموعا ۲۳ پروژه آماده افتتاح شده که پنج پروژه امروز به بهره برداری می‌رسد و ۱۸ پروژه نیز در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار منطقه ۱۹ تاکید کرد: متأسفانه در زمان وقوع اغتشاشات در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز شاهد افزایش و سرعت گرفتن این اتفاق بودیم و چندین نفر از همکاران ما مجروح شدند، اما اتفاقات خوبی در سطح منطقه در برخورد با این تخلفات روی داد. سال ۱۴۰۲ فصل تازه و ویژه‌ای برای منطقه ۱۹ خواهد بود که امیدواریم در جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان منطقه گام‌های موثری را برداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا