ورزشی

از تاریبو وست تا ساموئل؛ خارجی‌هایی که با رزومه درخشان به ایران آمدند

ایمان گودرزی; تاریخ لیگ برتر بازیکنان خارجی زیادی را به خود دیده است. که تجربه بازی در سطح اول فوتبال جهان را در کارنامه خود داشتند. اما تاریخ نشان داده که موفقیت و اعتبار گذشته بازیکنان تضمینی برای موفقیت آنها در لیگ ایران نیست. در آخرین مورد، بومی هلندی که در تمام رده های ملی هلند در دوران حرفه ای خود بازی کرده است، به لیگ ایران و تیم پرسپولیس پیوست، پس باید منتظر ماند و دید که آیا مهاجم هلندی به عنوان بازیکن انتخاب می شود یا خیر. با هم به کریں کرینی بازیکنان کے بہ کے ہے موقعیت به لیگ ایران وہیں اند می‌مدیشید;

سرور جباروف
در سال 1396 در ادامه هزینه های فوق العاده استقلال، مدیران این تیم به درخواست منصوریان نام بزرگی را به تهران آوردند. سرور جباروف وزبیزی که علی علی کے درکشش درکشش به رھہ ها ها و در سن 34 سال با وروهای زیبا در کے هایشہ او پس از علی کریمی آخرین مرد آسیایی بود که در لیگ ایران بازی کرد. بحران مدیریتی استقلال باعث شد این بازیکن دست و سرور خود را از دست بدهد.

سرور جباروف: دوست نادهتم در استقلاب بمانم

جی لوید ساموئل
در سال ۱۳۹۰ استقلال از این بازیکن نشان داد که سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را دارد. این بازیکن ترینیداد و توباگو سال گذشته در ترکیب استون ویلا حضور داشت و سرش را از ایران آورد. او سه سال در تیم آبی پوشان بود و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. پس از خروج از ایران خبر مرگ ناگهانی وی بر اثر سانحه رانندگی منتشر شد و هنوز پس از مدت ها از مرگش خبرهای عجیبی از مرگ او به گوشش رسید.

ساموئل زنده است؟  تصادف ساخت و ساز در کنگو و زندگی می کنند.  |  فوتبال

حیوان
بار دیگر باشگاه فولاد خوزستان پایه یک خارجی با کیفیت در لیگ ایران شد. فولادی ها در سال 1385 بازیکنی 28 ساله را به خوزستان آوردند که به سرعت مورد توجه بزرگترین و متمول ترین تیم کشور قرار گرفت و استقلال این بازیکن را به خدمت گرفت. بور دوست دادني يكيك از جمعة فيلاست فراين بود كه به فوتبال ايران بود برخلاف کسانی مثل عماد رضا، ابوالهل و ارمناک بازی ملی در کارنامه خود نداشتند، اما وقتی به یاد بیاوریم که او برزیلی بود، نگاهمان عوض می شود. جانواری با قلعه نویی بین سپاهان و استقلال رفت و برگشت و در یک بازی خاطره انگیز در روز “درگذشت مجید جلالی” در اهواز، جانواری گل قهرمانی استقلال مشهد را به ثمر رساند. او با پیوستن به سپاهان دو قهرمانی دیگر به کارنامه درخشان خود اضافه کرد. او در سال ۱۳۹۱ بازگشت ناموفقی به استانبول داشت و در اثر مصدومیت و بی توجهی مدیران استانبولی سرانجام این بازیکن از فوتبال ایران حذف شد.

دلتنگی های فابیو جانواریو بری استکلل و فیسناش - خبرآنلاین

مامان تیام

این مهاجم سنگالی پیش از این برای یوونتوس و سپس آمپولی در استقلال در سری آ ایتالیا بازی کرده بود. تیمام در استقلاد دراخسید و پس از آنک در منکتی به فنرباکچه شهد شهد.

روزنامه عربی مدعی است: تیام به الکویت بوند - اسنا

شیخ دیابطه

مهاجم مالیایی استقلال برای بوردو، آژاکس، نانسی و ماتس در لیگ قهرمانان فرانسه و بنونتو در سری آ ایتالیا بازی کرد. او با استقلال عنوان آقای گل لیگ برتر را به دست آورد و یکی از موفق ترین بازیکنان خارجی باشگاه لقب گرفت. در بین بازیکنان خارجی که تاکنون در ایران بازی کرده اند، بازیکنانی مانند عرفان اولرم، لوسیانو پریرا، کی روش استانلی و آدینیو آغاگی گل قهرمان لیگ برتر شده اند و اکنون شیخ دیاباتا مهاجم مالی استقلالی آخرین بازیکن خارجی است. برای کسب این عنوان او قبل از آمدن به ایران کارنامه درخشانی داشت و سال ها در لیگ فرانسه و سری آ ایتالیا بازی کرد.

حوزر دياباته در پرسپولیس شد؟/ بهماس شيخ برای کريمزها + اختر

هوروویه میلیک

بازیکن سابق تیم ملی کرواسی سابقه پوشیدن پیراهن فیورنتینا، ناپولی و کروتونا را داشت و در دو فصل حضورش در استقلال عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشت.

мелич зир зерх бейн: о пейзаж мифиди бод؟  (عکس) - تمرین سه

آنتونی استوکس

این مرد ایرلندی در دو نقطه تراکتور و پرسپولیس حضور داشت. او پیش از این در دوران حرفه ای خود در ساندرلند، شفیلد، کریستال پالاس و سلتیک بازی کرده بود، اما در طول دوران حرفه ای خود همیشه بحث برانگیز بود و در چند فصل اخیر فوتبالش عملکرد ناموفقی داشت. حضور او در پرسپولیس و تراکتورسازی ناکام ماند و از پرسپولیس هم شکایت کرد و پنجره باشگاه را بست.

افشای روزر آنتونی استوکس با پرسپولیس/عکس - خبرآنلاین

هری فورستر

بمب دعمة نقل و تصرفة تركتوريها هم كاندان فوكتوني خوبتي. او تنها دو بازی برای تراکتورسازی انجام داد و سپس به سراغ ماشین سازی رفت. حضور هافبک سابق استون ویلا موفقیت آمیز نبود تا اینکه سرانجام این بازیکن ایران را ترک کرد.

افشای دلیل جدایی هری فورستر از تراکتورسازی - ورزشی

تاریبو وست

اینکه مدافع سابق اینتر و میلان به ایران آمد و در لیگ برتر بازی کرد جذابیت خاصی داشت و بسیاری از فوتبال دوستان منتظر رونمایی از غرب بودند. این بازیکن پس از عقد قرارداد با پیکان در تمرینات پیش فصل نیز حاضر شد و به نظر می رسید همه چیز خوب پیش می رود اما ناگهان بدون حضور حتی یک بازی برای پیکان ایران را ترک کرد و همه را شگفت زده کرد.

Taribo Vest: Mafiya negdasht bray Milan peyder movači bashm/ nemi tartnd men zhay Malьdini in Castacorta ra gimnim- اخبار فوتول جها - اخبار ورشتی تسنیم |  تسنیم

ای بی گومز

ستاره سابق اطلتیکو بیلبائو اختی درکشنی در لالیگا داشت. او سال ها در لیگ اسپانیا با اتلتیکو بیلبائو و آلائوس بازی کرد. گومز پس از مدتی مصدومیت به فولاد خوزستان پیوست تا بمب نقل و انتقالات این باشگاه باشد. این بازیکن اسپانیایی تنها قرار بود در لیگ قهرمانان آسیا برای بازیکنان فولاد بازی کند. با این حال او عملکرد خوبی از خود نشان نداد تا اینکه در نهایت از این تیم جدا شد.

مهم ترین نقل و انتقالات سال فوتبال ایران + عکس

مایکل عمان

مدافع کاستاریکایی پیش از حضور در جام جهانی با تیم ملی کشورش در پرسپولیس خوش درخشید و با این تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

هوزور 90 مینتو ای دفان پرسپولیس در پیروزی کاستاریکا

عیسی اندوی

دروازه بان سابق ذوب آهن پس از حضور در این تیم راهی گروتر چهارم آلمان شد. او همچنین به تیم ملی سنگال دعوت شد و برای تیم ملی کشورش بازی کرد. اندی اکنون 36 سال سن دارد و در تیم مولوز فرانسه فوتبال بازی می کند.

عیسی اندوی به تراکتورسازی پوند/ کار لک کامه شد!  - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان |  خبرگزاری مهر

آلویس نانگ

ish striker of steel,tractors, نفت تهران,استقلاد خوزستان,صورنی پارس جم پیش از حوزر در ایران بازی در لالیگ با پیراهن لوانته را در کارنامه خود او همچنین پیراهن اصلی و استاندارد بلژیک را بر تن کرد.

نمی دانم «آلویس نانگ» که زمانی به ایران می آید!  - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان |  خبرگزاری مهر

کوین جانسون

هافبک گل در لیگ نهم قبل از آمدن به ایران 124 بازی در لیگ برتر هلند.

نقل و انتقالات/ هافبک هلداندی به کلگهر پوند

آرماندو سا

این مدافع راست که پیش از این در تیم های بنفیکا، ویارئال، اسپانیول، براگا و لیدز بازی می کرد، در لیگ نهم به سپاهان آمد تا آخرین فصل فوتبالی خود را در این تیم به پایان برساند. او اهل موزامبیک است.

تیم های سپاهان اصفهان و شاهین بوشهر را ببینید  خبرگزاری فارس

مانوئل فرناندز

این دروازه بان اسپانیایی پس از حضور در دپورتیوو لاکرونیا و بازی در لالیگا به ماشین سازی پیوست و عملکرد خوب خود را به نمایش گذاشت. فرناندز پیش از این در تیم ملی اسپانیا بازی کرده است.

مانوول فرناندز வெர்க்கு வெர்ப்பு ஬ண்யாட்டு- அக்க்கர் உர்ப்பு தைஸ்நை |  تسنیم

اسماعیل گونزالس

این بازیکن گینه بیسائو پیش از استقلال در نیس و قهرمان فرانسه بازی کرده بود. این بازیکن در استقلال عملکرد قابل قبولی نداشت.

اسمعیل گونکالوس به ایستل پیند- اخبار ورکتی تسنیم |  تسنیم

بیشتر بخوانید:

257 251

دکمه بازگشت به بالا